Zaagsel waar halen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jetsje

Zaagsel waar halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 15:52

Hallo bokkers!

Ik word een beetje gek ondertussen. Ik ben namelijk opzoek naar de prijzen voor zaagsel voor in de stal. Maar op elke site waar ik kijk moet je een offerte aanvragen, dus dat doe ik maar na een week nog geen mail, en het laatste waar ik zinin heb is alles afbellen. Dus voordat ik dat ga doen, kunnen jullie mij vertellen waar je zaagsel besteld en hoeveel dat kost?
Het moet wel verzonden worden omdat ik op een eiland woon!

Alvast bedankt! :)

DubbelFun

Re: Zaagsel waar halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:27

Zoek je echt zaagsel (houtmot) of houtkrullen ??

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:29

Ik zou voor krullen gaan, baal kost zo'n beetje 9 euro
Koop het bij een voeragehandel in de buurt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:31

Bezorgen op eilanden is altijd duur, is het niet handiger/goedkoper om zelf met een trailer/aanhanger een voorraadje te halen ??

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:35

Waar woon je ongeveer? Het bedrijf waar ik werkt bezorgt ook pallets. We hebben idd echt fijn zaagsel en ook houtvezel (is grover) PB maar als je meer wil weten :)

Edit; zie het al, verkeerd gelezen. Dan wordt het lastig sorry!
Laatst bijgewerkt door EdkingEnzo op 04-09-14 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:35

ik bestel 10 balen tegelijk bij De Groot diervoeders. Wordt gratis bezorgd en kost incl korting 73 euro.
maar begrijp dat je op een eiland zit.....moet je toch even gaan bellen naar bedrijven in noorden van het land ....ff googlen..

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:36

parador schreef:
ik bestel 10 balen tegelijk bij De Groot diervoeders. Wordt gratis bezorgd en kost incl korting 73 euro.
maar begrijp dat je op een eiland zit.....moet je toch even gaan bellen naar bedrijven in noorden van het land ....ff googlen..

Hey wat leuk, daar werk ik dus :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:36

heb je geen houtzagerij in de buurt?

wij haalden daar altijd een paar emmers voor het konijnenhok. voor hun is het afval, dus grote kans dat je zo een aantal kuipen eruit mag halen iedere paar dagen.

beetje afhankelijk van wat bezorging kost, denk ik dat een bootje huren en de boel over varen goedkoper is?

toevoeging, je moet wel opletten dan dat het niet te fijne troep is en dat je het van de 'verse' zijde haalt (daar waar het dus stort).. anders zit je met een stofbende (je zou kunnen zeven en alleen het grove spul meenemen, maar dan ben je wel heel lang bezig).. Weet niet in hoeverre het slecht zou zijn voor paarden verder, mijn knijnebeestjes deden het er prima op.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 04-09-14 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:39

Ik bestel altijd per pallet, zo hoef ik niet te gaan emmeren en dan kan ik het altijd laten bezorgen.
Weet niet welk eiland je woont, maar Kuijper komt een aardig eindje brengen of tegen vergoeding brengen. Ff kijken op voerbezorgen.nl super handig ze bezorgen namelijk ook voer van diverse merken.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:55

het hout uit een zagerij is over het algemeen wel heel fijn, dat lijkt me niet zo fijn voor de paarden , dat stof lijkt me niet gezond voor de longen. Zeker niet als het echt bedoelt is voor bodembedekking.

elenaMM77 schreef:

wij haalden daar altijd een paar emmers voor het konijnenhok. voor hun is het afval, dus grote kans dat je zo een aantal kuipen eruit mag halen iedere paar dagen.

beetje afhankelijk van wat bezorging kost, denk ik dat een bootje huren en de boel over varen goedkoper is?

toevoeging, je moet wel opletten dan dat het niet te fijne troep is en dat je het van de 'verse' zijde haalt (daar waar het dus stort).. anders zit je met een stofbende (je zou kunnen zeven en alleen het grove spul meenemen, maar dan ben je wel heel lang bezig).. Weet niet in hoeverre het slecht zou zijn voor paarden verder, mijn knijnebeestjes deden het er prima op.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:58

parador schreef:
het hout uit een zagerij is over het algemeen wel heel fijn, dat lijkt me niet zo fijn voor de paarden , dat stof lijkt me niet gezond voor de longen. Zeker niet als het echt bedoelt is voor bodembedekking.

elenaMM77 schreef:

goed om te weten thanks, was daar niet honderd procent zeker van vandaar ook mijn toevoeging.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 17:25

Bedankt voor jullie reacties! Ja op een eiland wonen is heel veel duurder dan aan de wal. Dat klopt, gelukkig zijn we het gewend! En voor zo ver ik weet hebben we hier geen hout zagerij. Dus dat is wel jammer. Maar bedankt voor de tips :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:30

Niet alleen is het zaagsel uit een houtzagerij heel fijn, maar er kunnen ook scherpe spanen in zitten én - nog erger- rood stof van hardhout. En dat is héél slecht voor de longen.
Niet geschikt voor mens én dier !!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:37

Zou nooit hout van een houtzagerij halen, veel te fijn, slecht voor de longen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:38

DubbelDun schreef:
Niet alleen is het zaagsel uit een houtzagerij heel fijn, maar er kunnen ook scherpe spanen in zitten én - nog erger- rood stof van hardhout. En dat is héél slecht voor de longen.
Niet geschikt voor mens én dier !!

dan kan ik alleen maar blij zijn dat we (zowel ik als mijn knijntjes) er geen letsel aan over hebben gehouden.. Wist dat niet en heb er aardig wat rondgewenteld (en dat was nog 'rood/oranje') zaagsel ook..
Al was ons wel duidelijk gezegd waar we uit het hok moesten pakken (onder de stort ligt het grove spul.. fijn/stof 'waaide' verder).. scherpte heb ik nooit opgemerkt, stof ook vrij weinig, behalve dan het onderste in de emmer wat we niet gebruikten.. Maar blij dat ik dat nu weet, dan streep ik die optie ook bij mijzelf af :D

uhmm lol.. dan was het zeker ook niet slim dat ik mij een paar keer in het zaagsel in het hok heb verstopt met verstoppertje spelen? (toegegeven, dat was wel een buuuuuuuuuutje benauwd.. ben toen ook na 20 minuten een andere plek gaan zoeken)