Even een vraagje... Mijn Haflinger merrie tilt bij het mesten haar staart amper op, waardoor er vaak mest in haar staart blijft zitten. Ik krijg het er alleen niet goed uit, ik borstel de staart vaak uit, maar dit helpt maar een beetje. Ook met wassen lukt het me niet echt.
Ik lees ff mee mijn fjord x fries heeft dit ook af en toe, gaat er op zich wel makkelijk uit met borstelen. maar wassn gaat mij nog niet zo goed af
fjordnina
Geplaatst: 02-09-14 14:38
Wat ik bij ons shethengstje vaak deed was aan de kant waar de mest ging plakken wat plukken haar wegknippen. Doordat hij zo'n enorme staart had zag je daar niets van en doordat het wat lichter werd hing er minder poep in.
Andere optie is om de staart te vlechten of er regelmatig Cowboy Magic in te spuiten. Dit houdt de staart zacht en voorkomt dat er dingen aan de staart kunnen kleven.
keer goed wassen met cowe boy magic krijg je ze goed mee schoon en daar na invlechten
hielkebro
Geplaatst: 02-09-14 14:44
haflingers en friezen en fjorden en shetlanders, noem maar op, zijn vaak de paarden/pony's met dikke staarten. jou zou de staart uit kunnen dunnen of korter knippen.
vaak is de staart te zwaar om helemaal op te tillen
Ik volg want mijn shetlander die krijgt vaak van die vieze bruine kluiten in haar staart terwijl ze zwart is.
Cherdenise
Geplaatst: 02-09-14 14:57
shine in yellow out bijv. En dan na het wassen er flink wat glansspray indoen, dan blijft de mest niet zo kleven. Bij de fries op stal doen ze dat ook en ze knippen er in het midden wat haar af zodat de staart niet zo zwaar meer is.
Hoeft niet per se van cowboy magic, alles op basis van siliconen blijft in het haar hangen en houd het glad, dan kan er minder makkelijk vuil aan de staart hechten.
Soms is de staart te dik, en daardoor te zwaar om goed op te tillen. Dit had mijn oude shetlander.. Die staart heb ik, met pijn in mijn hart, uitgedund.. Maar eerlijk is eerlijk, daarna was het "probleem" wel echt weg.
Mijn tinker heeft dit ook Heb hem goed gewassen en hij hangt nu in een losse vlecht En heb er nu geen last meer van
Mac
Geplaatst: 02-09-14 15:13
Invlechten idd. En evt in een staartzak doen.
Jess_Ashlinn
Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-14 15:23
Bedankt voor de tips. Ga dat uitdunnen dan maar doen, vond het eerst zo zonde Maar beter dat dan altijd maar zo'n vieze staart Invlechten wil niet met die staart, de staart is erg dik en in verschillende lengtes
GirlAtHome
Geplaatst: 02-09-14 16:02
Ik heb wel eens gehoort van betadine shampoo ofzo?
billy3105
Ik hou van poffertjes!
Geplaatst: 02-09-14 18:00
GirlAtHome schreef:
Ik heb wel eens gehoort van betadine shampoo ofzo?
Dat helpt vooral bij witte voetjes, bij de staart wordt t een erg duur grapje