Heb al meermaals het idee gehad om van stal te veranderen.
Maar telkens net niet de stap kunnen zetten.
Laat ik even de situatie schetsen.
Op stal A ben ik nu al bijna 2 jaar. Heel gelukkig hier en fijne sfeer.
Soms af en toe wat storingen/ruzietjes maar voor de rest leeft iedereen gewoon naast elkaar.
De stallen zijn ruim maar er ligt zeer weinig stro, de vloer is er soms echt doorheen te zien en dat stoort mij.
Meestal is maar genoeg stro om de halve stal redelijk te vullen. Meer stro zit er waarschijnlijk niet in

De buitenpiste is redelijk klein maar wel super gedraineerd en altijd begaanbaar.
De binnenpiste is enkel 's avonds of in het weekend te gebruiken, deze is van groter formaat maar is wel zwaarder.
Wasplaats met enkel koud water.
Paarden gaan enkel 's middags de wei op, meestal staan ze dan z'on 8 uur buiten.
De weien zijn wel modderpoelen wat niet bevorderlijk is voor de voet van mijn paard.
De wandelgelegenheden zijn matig, wel een redelijk drukke weg.
Stal is 7 minuten rijden met de auto en in een half uur goed te doen met de fiets
Stal B.
Grote buitenpiste van 2O op 60 en een binnenpiste van 2O op 4O hier zijn ook spiegels aanwezig en dat mis ik in stal A wel. De beide pistes zijn hier altijd toegangkelijk
Grote stallen met aanzienlijk meer stro.
Ligt op de boere buiten dus voor mijn niet zo bomproof paard gemakkelijker voor wandelingetjes.
Paarden kunnen halverwege de lente tot halverwege de herfst de wei op.
Grote gedraineerde paddocks, die indien niet bezet bruikbaar zijn.
2 solariums, wasplaatsen...
Gastvriendelijkere mensen.
Wat mij ook aantrekt tot deze stal is het feit dat er meer dressuurgerichte stal mensen rondlopen.
Deze stalling is 15 minuten rijden en kost rond de 100 euro meer. Maar ik denk dat je hier meer waar voor je geld krijgt.
Ik ben op mijn huidige stal A niet ongelukkig(heel soms wel...), maar toch is het toch net niet dàt.
Er mist iets en ik hoop dat ik stal B te vinden.
Stal A is meer het recreatieve type ruiters. Beide stallen liggen op goede afstand van het strand
Ik weet het niet zo goed wat ik moet doen, ik heb het idee dat ik toe ben aan ''vernieuwing''
Ik hoor graag jullie meningen !
Ik