welke stalling zouden jullie kiezen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

felintje

welke stalling zouden jullie kiezen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 16:11

Hallo iedereen
Heb al meermaals het idee gehad om van stal te veranderen.
Maar telkens net niet de stap kunnen zetten.
Laat ik even de situatie schetsen.
Op stal A ben ik nu al bijna 2 jaar. Heel gelukkig hier en fijne sfeer.
Soms af en toe wat storingen/ruzietjes maar voor de rest leeft iedereen gewoon naast elkaar.
De stallen zijn ruim maar er ligt zeer weinig stro, de vloer is er soms echt doorheen te zien en dat stoort mij.
Meestal is maar genoeg stro om de halve stal redelijk te vullen. Meer stro zit er waarschijnlijk niet in :(
De buitenpiste is redelijk klein maar wel super gedraineerd en altijd begaanbaar.
De binnenpiste is enkel 's avonds of in het weekend te gebruiken, deze is van groter formaat maar is wel zwaarder.
Wasplaats met enkel koud water.
Paarden gaan enkel 's middags de wei op, meestal staan ze dan z'on 8 uur buiten.
De weien zijn wel modderpoelen wat niet bevorderlijk is voor de voet van mijn paard.
De wandelgelegenheden zijn matig, wel een redelijk drukke weg.
Stal is 7 minuten rijden met de auto en in een half uur goed te doen met de fiets

Stal B.
Grote buitenpiste van 2O op 60 en een binnenpiste van 2O op 4O hier zijn ook spiegels aanwezig en dat mis ik in stal A wel. De beide pistes zijn hier altijd toegangkelijk
Grote stallen met aanzienlijk meer stro.
Ligt op de boere buiten dus voor mijn niet zo bomproof paard gemakkelijker voor wandelingetjes.
Paarden kunnen halverwege de lente tot halverwege de herfst de wei op.
Grote gedraineerde paddocks, die indien niet bezet bruikbaar zijn.
2 solariums, wasplaatsen...
Gastvriendelijkere mensen.
Wat mij ook aantrekt tot deze stal is het feit dat er meer dressuurgerichte stal mensen rondlopen.
Deze stalling is 15 minuten rijden en kost rond de 100 euro meer. Maar ik denk dat je hier meer waar voor je geld krijgt.

Ik ben op mijn huidige stal A niet ongelukkig(heel soms wel...), maar toch is het toch net niet dàt.
Er mist iets en ik hoop dat ik stal B te vinden.
Stal A is meer het recreatieve type ruiters. Beide stallen liggen op goede afstand van het strand
Ik weet het niet zo goed wat ik moet doen, ik heb het idee dat ik toe ben aan ''vernieuwing''

Ik hoor graag jullie meningen !
Ik

Guess_NH

Re: welke stalling zouden jullie kiezen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:14

Zo te lezen ben je over stal 1 toch niet zo te spreken dus dan zou ik voor de tweede stal gaan

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:16

Als je niet met plezier naar je paard gaat en niet gelukkig bent dan zou ik sowieso verhuizen.
Als op stal B de paarden in de winter ook naar buiten mogen zou ik zeker verhuizen. Stal B klinkt voor mij een stuk aangenamer dan stal A.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:17

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:18

Ik kijk altijd naar waar mn paard het gelukkigst zou zijn :)

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 16:18

Lipstick schreef:
Als je niet met plezier naar je paard gaat en niet gelukkig bent dan zou ik sowieso verhuizen.
Als op stal B de paarden in de winter ook naar buiten mogen zou ik zeker verhuizen. Stal B klinkt voor mij een stuk aangenamer dan stal A.

Ik ben wel gelukkig, en ik ga echt heel graag naar mijn paard ! Ik breng er heel veel uren door, maar toch mis ik iets.
Waar ik nu sta zijn de staleigenaren niet echt betrokken, de stal is meer een hobby dan broodwinning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:19

Wat doe je met je paard? Dressuur of gewoon recreatief. Ik zat in soortgelijke situatie en ben toen ook verhuisd naar de duurdere maar superluxe stal. Helaas bleek de sfeer daar helemaal niet zo goed, paard kwam, ondanks de toezeggingen weinig buiten en ik zag haar steeds ongelukkiger worden. Ik ben daar vrij snel weer weg gegaan en nu staat ze het tegenovergestelde: 24/7 buiten, zonder enige luxe, maar ik heb nog nooit zo'n relaxed paard gehad.

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 16:19

RiannaB schreef:
Hier is al een centraal topic voor, waar je je keuzemogelijkheden wat betreft stallen kunt voorleggen :)

[VSW] [Centraal] Welke stal moet ik kiezen?

Oh echt ? Excuses, in de opwelling had ik er niet aan gedacht dat ik mijn probleem daar ook kon voorleggen ! :o

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 16:21

Orchidee14 schreef:
Wat doe je met je paard? Dressuur of gewoon recreatief. Ik zat in soortgelijke situatie en ben toen ook verhuisd naar de duurdere maar superluxe stal. Helaas bleek de sfeer daar helemaal niet zo goed, paard kwam, ondanks de toezeggingen weinig buiten en ik zag haar steeds ongelukkiger worden. Ik ben daar vrij snel weer weg gegaan en nu staat ze het tegenovergestelde: 24/7 buiten, zonder enige luxe, maar ik heb nog nooit zo'n relaxed paard gehad.

Ik zou graag wat meer dressuur doen met hem.
Ik doe graag buitenritjes als extra maar niet elke keer.
Mijn paard kan niet zo héél erg genieten van het wandelen, zeker als we het te veel doen.

Sfeer is inderdaad erg belangrijk, voor mijn paard zou het niet zo heel veel uitmaken.
Hij zou op stal B wel vaker buitenkomen denk ik.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:24

stal B

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:26

Oh sorry! Helemaal verkeerd gelezen, dacht dat er stond dat je ongelukkig was.
Ik zou dan alsnog verhuizen naar stal B. Je kunt meer doen wat je zelf wil en paard komt meer naar buiten. Hopelijk is je paard daar ook gelukkig!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:27

Ik denk ook B
Maar je hebt sowieso al een negatieve kijk gegeven op stal A omdat je daar blijkbaar niet helemaal blij over bent.
Ik denk dat het het beste is als je beide stallen gewoon even op een rijtje zet en ze vergelijkt met de feiten naast elkaar.
Probeer er dan objectief naar te kijken en ga eens een paar keer bij die nieuwe stal langs.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:29

Daar waar je paard het meeste buiten komt, stal b heeft paddocks kan je paard daar dagelijks een uur of 8 a 10 in?

Voor de 100 euro verschil kun je en hoop stro bijkopen als je het mij vraagt namelijk.

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 16:30

sadekeshia schreef:
Ik denk ook B
Maar je hebt sowieso al een negatieve kijk gegeven op stal A omdat je daar blijkbaar niet helemaal blij over bent.
Ik denk dat het het beste is als je beide stallen gewoon even op een rijtje zet en ze vergelijkt met de feiten naast elkaar.
Probeer er dan objectief naar te kijken en ga eens een paar keer bij die nieuwe stal langs.

Dat zal ik zeker doen. Dat zal waarschijnlijk de enige manier zijn om te weten te komen wat ik het liefste zal hebben.

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 16:31

smurffie schreef:
Daar waar je paard het meeste buiten komt, stal b heeft paddocks kan je paard daar dagelijks een uur of 8 a 10 in?

Voor de 100 euro verschil kun je en hoop stro bijkopen als je het mij vraagt namelijk.

Dat zou ik eens moeten vragen, maar ik neem aan dat dat misschien wel mogelijk is.
Ja zelf stro bijkopen daar had ik al aan gedacht...

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:37

Ik zou kiezen voor de stal waar je paard t meeste buiten komt. Als je de paddocks moet delen dan zal dat denk ik op stal A zijn. Misschien kan je dan inderdaad ook gewoon stro bijkopen.

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 16:40

Johnie schreef:
Ik zou kiezen voor de stal waar je paard t meeste buiten komt. Als je de paddocks moet delen dan zal dat denk ik op stal A zijn. Misschien kan je dan inderdaad ook gewoon stro bijkopen.

Op stal A is er een paddock maar die is nooit vrij. Daar kan ik dus amper gebruik van maken.
Wie weet kan ik iets regelen waarbij mijn paard op stal B enkele uren de paddock in kan.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:14