mini-tractor met PZ-strela-schudder??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pierke

mini-tractor met PZ-strela-schudder??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 10:04

Hallo,

momenteel bewerk in mijn hooiland met een gewone tractor met een pz strela schudder en maaier.
Omdat dit eigenlijk te groot is voor mijn land-oppervlakte, zou ik graag een mini-tractor aanschaffen. Mijn vraag: 'kan ik mijn pz-strela schudder die op een gewone tractor past, ook gebruiken bij een ministractor? '
Alvast Bedankt.

Pierke

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:09

De hef van een minitractor is vaak smaller dan van een normale tractor en een schudder heeft door hefboomwerking best wel wat gewicht op de hef.

Geen aanrader.

Er zijn wel schudders (met 2 rotors) voor minitractors te krijgen. Deze zijn niet zo lang als de pz dus je hebt minder hefvermogen nodig.
Laatst bijgewerkt door IrishDraught op 29-08-14 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:13

friesam schreef:
De hef van een minitractor is vaak smaller dan van een normale tractor en een schudder heeft door hefboomwerking best wel wat gewicht op de hef.

Geen aanrader.

Grinnik wat Friesam al schrijft, de hefinrichting gaat niet passen. En heel eerlijk ik denk dat de minitractor gaat steigeren (en dat letterlijk) als je de maaier erachter zou hangen.
Bij onze eigen tractor (Mc Cormick 523) is de maaier ook al take it to the max, en alleen vanwege de frontgewichten is het nog net te doen :D Maar wij gebruiken het ook alleen maar een paar keer per jaar en zijn verder niet zon grote tractor nodig. Nog kleiner aan tractor durf ik er niet eens voor te zetten.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:16

Een Ford 3000 of dexta zo is ook niet al te groot en wel geschikt voor je schudder. Ik weet niet wat voor een tractor je nu hebt?

pierke

Re: mini-tractor met PZ-strela-schudder??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 10:24

alvast bedankt voor de zéér vlugge reacties!
Blijkt dus dat ik mijn hooischudder zal moeten verkopen én een nieuwe schudder kopen voor een mini-tractor... Ofwel, goede opmerking Friesam, zoeken naar een 'gewone' kleinere tractor... Maar de bedoeling zou zijn om ook mijn groot gazon met de minitractor te maaien, en met een gewone tractor zou dit ietsje 'te' zijn...
Tot nog eens.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:28

Denk eerlijk gezegd dat het goedkoper is de tractor te houden of een kleinere er tegen te ruilen (pb maar wat je hebt wij hebben er nog wel 20 staan) en een aparte gazonmaaier te hebben.

Minitractors zijn duur en alles wat je er achter kan hangen is nog veel duurder.

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:01

Wij hebben hier achter onze shibaura minitractor een trommelschudder. Deze hebben we ook achter de grote tractor. Maar omdat hij niet in de heffing zit, loopt op wielen achter de tractor. Gaat dat prima. Je hebt hiervoor niet veel vermogen nodig op de aftakas. De mini had er geen enkele moeite mee.