Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. De laatste tijd gaat het iets beter, maar als het kouder en natter word komen ze toch weer binnen.

. Gewoon preventief korrels plaatsen op een kind/dier veilige plek, zodra ze op zijn meteen weer een handje neerleggen. Door deze manier hebben we er gelukkig geen last meer van.
. Gewoon alles goed opbergen lijkt me... Zadels e.d. in een kast of hoog opbergen (aan zadelsteun ofzo) voer goed afsluiten. Liefst in metalen dingen, daar kunnen ze niet doorheen knagen.
! En een kat hebben we ook , buiten muizen hebben we gelukkig geen ratten , bah als ik zoiets moest zien zou ik bang zijn joh
! Probeer rattenvergif ergens te strooien waar de paarden niet aankunnen natuurlijk. 

. We hebben nu rattengif neergezet op zolder en het werkt gelukkig! zes ratten hebben de dood gevonden in de stal van mijn pony! SMERIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik had een dode rat bijna onthoofd met een schep toen ik aan het uitmesten, ik had het besstje niet zien liggen. Ik ben alleen doodsbang om achter op de hooizolder te gaan kijken omdat ik bang ben dat er ratten te liggen vergaan..... 

annegti schreef:Ja daaaag, je kunt ook overdrijven in je dierenliefde. Ratten zijn ongedierte waar onze hond snel mee afwerkt. Overigens zijn een paar keuteltjes van een rat of muis in het hooi al genoeg om je paard goed ziek te krijgen. Ik heb liever gezonde paarden op stal.