1 oktober gaan we beginnen met voorbereidingen voor een eigen paard aan huis
, mijn huidige lease paard ga ik dan overkopen en komt dan 1 november bij mij! Er is een grote weide aanwezig en die zou eventueel vergroot kunnen worden (echt een flink groot stuk). Het enige wat me 'tegenhoud' om dat te doen zijn 2 eikenbomen. Dit is wat ik heb gelezen over eikenbomen in een weiland:
"Niet alle bomen zijn even geschikt voor de paardenwei. Giftige bomen zijn o.a. de walnoot, kastanje, beuk, rode esdoorn en kersen- en pruimenboom. Het beste is om een paard simpelweg geen toegang te geven tot takken, bladeren en vruchten van deze bomen. Eikenbomen zijn eveneens mild giftig, vooral de bladeren en onrijpe, groene eikels." (Bron:levendehave.nl)
Mijn stiefvader zei ook dat de takken oid van de boom niet goed voor paarden zijn, en dat dacht ik zelf ook. Maar toch zie ik vaak weilanden met een eikenboom erin! Weet iemand of die 2 bomen schadelijk kunnen zijn voor de kwaliteit van de weide en voor de gezondheid van mijn paard? Ook wanneer de takken hoog genoeg zijn, buiten bereik van joppe.
Ik hoop dat iemand me kan helpen
. Alvast bedankt!