Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_San87_ schreef:Onze paddocks zijn niet gedraineerd, wel liggen ze op zandgrond en liggen ze zo'n 15 cm hoger dan het omliggende land. Er ligt heel fijn zand in en het water zakt heel goed weg over het algemeen. Met dit baggerweer (regen dag en nacht) liggen ze wel nat. Maar blubber wordt het niet echt.
Ik sleep de paddocks iedere week.
switt schreef:Wij hebben de paddocks (bosgrond) afgegraven tot aan wit zand en vervolgens wit zand erbij gestort. Dat zwarte zand/aarde is een drama!! Ik moet zeggen, de paddocks doen het al 10 jaar prima met enkel 1x per jaar om laten ploegen!
Sizzle schreef:Lekker makkelijk van die pensioneigenaar.
Dat gaat je makkelijk meerdere honderden euro's kosten om dat goed te doen. Daarna heeft hij mooi een paddock in de aanbieding, of zie ik dat verkeerd?
Dees schreef:Ik had vorig jaar een slechte paddock, veel te vochtig. Met als gevolg meerdere voeten met serieuze mok eraan. Helemaal niet leuk.
We hebben de boel direct laten opknappen, inclusief drainage. Probleem van mok is sindsdien opgelost.
Sees schreef:Ik vind het eigenlijk wel super van de pensionhouder dat je dit mag doen. Wij hebben ook een paddock aangelegd op zwarte bosgrond, inderdaad afgegraven en geel zand op gestort. Het nadeel bij ons is wel dat de paddock redelijk zwaar blijft en er af en toe stenen van de ondergrond naar boven komen. Ik denk dat we misschien nog iets dieper hadden moeten uitgraven.
Sizzle schreef:Maak je daarna goede afspraken over 'jouw' paddock?
Waarom niet tijdelijk verhuizen?
Sees schreef:Cissie, nee ik bedoel het serieus niet sarcastisch. Hier in de omgeving ken ik geloof ik geen stallen die daar mee akkoord zouden gaan al zou je het wel zelf betalen
.
xJitskee schreef:In welke omgeving zoek je? Misschien een bokker die nog iets weet wat aansluit aan jouw wensen?
Sizzle schreef:Wat wordt er nu allemaal voor je gedaan?
Kun je dan niet evt zelf een stukje grond huren of kopen?
tamary schreef:1. Gebruik wegendoek/antiworteldoek, want mengende grondlagen levert enkel modder.
2. Simpelste qua eventueel verwijderen/meenemen is 8 spoorbielzen in vierkant leggen, doek erin en zand daar op. Sla er dan wel paaltjes achter ivm druk van zoveel zand en schroef ze met metalen verbindingsplaten aan elkaar.
Paddockje volgens dit recept is maar 5x5 maar vrijwel altijd droog en paarden staan graag iets hoger ivm uitzicht.
Dat is de goedkoopste oplossing die vrijwel overal werkt, alleen al omdat water naar het laagste punt wil en dat is deze paddock nooit. Leg het niet op het laagste punt aan, anders wil het water er als nog blijven.
VogeltjeM schreef:Kan je niet ergens een lading tegels (of betonplaten) van marktplaats afhalen oid? Is goed voor zijn hoeven, droog en supermakkelijk schoon te houden. In de schuilstal dan bijv. bodembedekking of rubbermatten. En dan een klein beetje zand houden om in te rollen. Dit lijkt mij de meest betrouwbare oplossing. Nat blijft het waarschijnlijk ook als je er ander zand in doet namelijk
cissie schreef:[naam verwijderd] schreef:Ik had vorig jaar een slechte paddock, veel te vochtig. Met als gevolg meerdere voeten met serieuze mok eraan. Helemaal niet leuk.
We hebben de boel direct laten opknappen, inclusief drainage. Probleem van mok is sindsdien opgelost.
Drainagebuizen bedoel je dan?
En wat voor zand heb je gebruikt?
tamary schreef:1. Gebruik wegendoek/antiworteldoek, want mengende grondlagen levert enkel modder.
2. Simpelste qua eventueel verwijderen/meenemen is 8 spoorbielzen in vierkant leggen, doek erin en zand daar op. Sla er dan wel paaltjes achter ivm druk van zoveel zand en schroef ze met metalen verbindingsplaten aan elkaar.
Paddockje volgens dit recept is maar 5x5 maar vrijwel altijd droog en paarden staan graag iets hoger ivm uitzicht.
Dat is de goedkoopste oplossing die vrijwel overal werkt, alleen al omdat water naar het laagste punt wil en dat is deze paddock nooit. Leg het niet op het laagste punt aan, anders wil het water er als nog blijven.