Manege

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horsegirl04

Manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 16:28

Hallo allemaal,

Ik zit waarschijnlijk heel erg fout met mijn berichtje, maar ik weet niet zo goed waar ik deze moet plaatsen.

Mijn vriend is helemaal gek van paarden en heeft dan ook zijn eigen e pony, Ze is echt een schatje. Door mijn vriend ben ik ook van paarden gaan houden en heb ik inmiddels 5 maanden daadwerkelijk les op een manege. De 2 jaar daarvoor heb ik af en toe wel eens gereden en ik bleef er wel op zitten maar verantwoord was het natuurlijk niet.

Maar om even tot de orde te komen vroegen ik mijn vriend ons af, of je zomaar een manege kon beginnen? Ik heb wel het een en ander opgezocht, maar ik kom er niet zo goed uit. Nu hoeft het niet persee een manege te zijn, maar het kan ook zijn dat we stalling bieden voor paarden/pony's. Nu kan dit niet zomaar, mijn vriend en ik zijn allebei van de stad en wij hebben geen grond om dit te kunnen doen. Maar misschien dat het kon door middel van iets te lenen? Is het ook een mogelijkheid om een stuk land te kopen/huren en daar de paardjes op te zetten?

Ik hoop dat iemand mij/ons zou kunnen helpen met informatie.

Spruitje56

Re: Manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:38

Hallo
Wat leuk dat jij nu ook wat met paarden hebt gekregen,
Nou snap ik ook wat je bedoelt met een manege
Weet wel een manege kost bergen geld,Veel werk,Niet veel meer zelf uitjes maken,
Daarnaast krijg je er vel veel voor terug :paarden en alles erbij en erop :)
vraagje : kunnen jullie goed met kinderen? of zat je meer aan volwassen mensen les geven te denken?
over het weiland ja..Dan moet je echt een boer hebben die hobbykoeien heeft en veel land
en meschien wat stallen erbij .
Heeft je vriend niet kenissen die een manege of pension hebben?
meestal kunnen die je alles uitleggen!
Ik hoop dat je er wat aan hebt
gr hackny

Boxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:03

De meeste mensen die een manege beginnen hebben jaren ervaring met paarden en met het trainen van paarden. Een opleiding paardenhouderij gedaan of meegelopen/ mee gedraaid met een manege. Een manege starten/ kopen kost VEEL geld. Daarnaast moet je paarden kopen. Die paarden moet je onderhouden. Hooi stro bix, stallen, zadels, dierenarts kosten, Mest afvoer. Vergunningen. Je kan niet zomaar een manege op zetten.

Je heb een rijbak nodig? Heb je gekeken hoe duur de aanleg van een bak is? Buitenbak of binnenbak? Of ga je in het weiland les geven...?

Misschien verstandig het een en ander te Google-en.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:53

Verkijk je er idd niet op...
IK heb 25 paarden op stal, 22 van mij, 2 pension en 1 in training.
Dat betekend elke dag zes voerbeurten, elke dag 25 paarden naar buiten en naar binnen, en 25 stallen uitmesten, en dan nog vegen etc.
Daarnaast lesgeven, kantine schoonhouden, toiletten, bak en weide onderhoud (sproeien, slepen etc etc)
Als je dit niet al jaren doet, zal het heel erg gaan tegenvallen .
Wat je beter kan doen, als je toch perse een stal wil starten, ga dan eens ergens een week werken, en dan de hele dag . Dus vanaf de eerste voerbeurt om acht uur, tot de laatste om 22 .
Ik vind het heerlijk,omdat het al jaren mijn passie is, maar makkelijk is het zeer zeker niet.

Tremona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:35

Ik sluit mij volledig aan bij CM. Ik vind een weekje nog erg weinig, ik denk eerder aan maanden, tevens heb je echt ontzettend veel kennis en ervaring nodig. De meeste klanten hebben onvoldoende verstand van paarden en leunen terecht erg veel op de kennis en ervaring van de de manege/ pensionhouder.

Kosten van de investering krijg je er lastig uit, tenzij je al gebouwen en grond hebt.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:19

Onderschat het niet , ga eerst maar eens heeeeel wat jaren rijden ervaring opdoen.
En kijk dan over 10/15 jaar maar eens verder.

Het lijkt zo mooi en idealistisch een manege runnen maar neem van mij aan dat het buffelen is en niet zo rooskleurig!

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:11

Zomaar beginnen, neen..
ik weet niet waar je juist woont maar ik geloof dat je in België zelfs een opleiding daarvoor moet volgen, deze namelijk ongeveer:
http://www.syntra-mvl.be/opleiding/3118

In ieder geval denk ik niet dat je daar zomaar eventjes wat geld voor zult kunnen lenen bij de bank hoor.. Zij moeten namelijk ook 100% zeker zijn dat jullie rendabel gaan zijn en zij hun geld terug zien.