Wat moet ik kiezen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ambernostar

Wat moet ik kiezen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 15:00

Hoii,
Ik mag van me ouders een stal bouwen bij ons huis! <3 alleen wat voor moet ik kiezen en wat zijn de kosten hier van? er komen drie paarden te staan.

Iris82

Re: Wat moet ik kiezen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:33

Hoeveel ruimte heb je?

Vlinder2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:41

Ik zou eerst goed nagaan of het vergunningsvrij mag anders heb je alleen maar ellende met de gemeente. Ligt er ook aan wat je wilt, dichte stallen, halfopen stallen of inloopstal.

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:56

Als alles mag van de gemeente, dan zou ik.... afhankelijk van het type paard dat je hebt... absoluut gaan voor een grote inloopstal, met mogelijkheid tot tijdelijke boxen in geval van ziekte of noodweer, met daaraan vast een paddock met slowfeeders.

ambernostar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 21:35

Ik heb zat ruimte we hebben een eigen boomkwekerij maar ik wil er niet heel veel aan uit geven dus niet meer als 5000 euro er moeten twee haflingers en een vos in. Welke materialen heb je nodig voor een eigen stal te bouwen heeft iemand daar ervaring mee?

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:47

Ik zou eerder wat meer geld uitgeven zodat ik iets degelijk heb wat jaren goed blijft, dan voor goedkoop gaan en steeds in de kosten vallen omdat er altijd wel wat stuk gaat.

Bij mijn ouders hebben wij een stal gebouwd, we gebruikten een oude vrachtwagen container als opslagplaats voor voer, hooi, stro en wat ander spul. Daaraan bouwden we een stal in hout, met zo'n voorpaneel (of hoe heet je dat) met tralies en een schuifdeur. Als dak gebruikten we ijzeren golfplaaten. Alles is wel erg stevig gebouwd met duurzaam materiaal en gaat nu al 10jaar mee, buiten af en toe eens een nieuw laagje verf nog geen kosten aan gehad :) maar vraag me niet wat het gekost heeft...

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:50

Gaat je vader het zelf bouwen of moet er iemand anders voor ingehuurd worden?

ambernostar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 10:44

Vickz schreef:
Ik zou eerder wat meer geld uitgeven zodat ik iets degelijk heb wat jaren goed blijft, dan voor goedkoop gaan en steeds in de kosten vallen omdat er altijd wel wat stuk gaat.

Bij mijn ouders hebben wij een stal gebouwd, we gebruikten een oude vrachtwagen container als opslagplaats voor voer, hooi, stro en wat ander spul. Daaraan bouwden we een stal in hout, met zo'n voorpaneel (of hoe heet je dat) met tralies en een schuifdeur. Als dak gebruikten we ijzeren golfplaaten. Alles is wel erg stevig gebouwd met duurzaam materiaal en gaat nu al 10jaar mee, buiten af en toe eens een nieuw laagje verf nog geen kosten aan gehad :) maar vraag me niet wat het gekost heeft...

heb je misschien een foto?

ambernostar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 10:45

XLeandrosX schreef:
Gaat je vader het zelf bouwen of moet er iemand anders voor ingehuurd worden?

me vader kan het zelf en anders helpt me opa die is er super handig in! :j

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:59

Voor mijn paard en pony heb ik twee stallen naast elkaar. Aan deze stallen zit een verharde uitloop en d.m.v. een touwtje op hoogte kan mijn paard niet bij mijn pony in stal komen. De pony kan daarentegen wel bij mijn paard in zijn stal komen en dat gaat vooralsnog erg goed! Het liefst zou ik ook de weide aan de stallen/uitloop willen hebben, maar dat gaat hier niet. De stallen zijn trouwens in een voormalige jongvee (koeien) stal gebouwd, dat scheelde zodoende al behoorlijk in de kosten.