gevoelig voor vliegen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

gevoelig voor vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 16:04

Hoi,

De laatste jaren is mijn paard hypergevoelig voor vliegen etc. Hij wil ook echt naar binnen na een paar uur op de wei ! Heeft iemand een idee hoe dit kan komen ?

Serena_Milco

Re: gevoelig voor vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:04

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 10:22

Nee, geen zomerexceem. Hij heeft ook geen bultjes of jeuk ofzo van de vliegen. Maar hij kan ze gewoon niet goed om zich heen verdragen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:41

Mijn paard heeft het ook, die wordt er echt gek van, terwijl hij er ook geen bulten van krijgt.

Hij heeft wel sinds dit jaar een huidallergie aan zijn benen, volgens mijn dierenarts reageert hij daardoor heftiger op zijn hele huid qua gevoeligheid.

rakmonanko1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:45

Sommige paarden zijn meer gevoelig erdoor zoals mijn vorige pony die was alleen op proef maar die kreeg er ook een ontstoken oog door toen namen we een vliegenmasker en vliegenspray ik had zelf gemaakte vliegenspray gebruikt lekker veel knoflook erin.

rakmonanko1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:46

Je kan ook een vliegenfrontriem en een vliegndeken of een vliegenmasker en vliegendeken of een vliegenfrontriem en vliegenspray

rakmonanko1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:49

Ik laat later nog wel een foto achter van het oog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:53

Mijn pony kon er ook niet tegen, die stond altijd volledig ingepakt op de wei. Ze werd helemaal gek van vliegen en kon geen rust vinden, zonder deken en vliegenmasker. Voor het wandelen in het bos had ik ook nog een buikbeschermer, anders bleef ze maar schoppen naar de buik.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:58

Je zegt de laatste jaren, had hij dit eerder dan niet?
Ik heb er zo eentje staan, hij is gevoelig op alles, heeft gewoon een dun en gevoelig huidje, ook altijd al gehad. 1 vliegje op zn lijf is voldoende voor hysterische reacties. Beetje jammer dat hij dus ook last heeft van dekens en panisch is van spray en rare luchtjes. Ik leg hem nu in de zomer wel een paar uur per dag een vliegendeken op, anders kan hij niet in de wei staan. De rest van de dag gaat hij maar de schuilstal in als het hem teveel wordt, en dat doet hij dan ook. Grappige is dat zn fjordenmaatje het tegenovergestelde is. Die kan tig dazen op zn hoofd hebben en onder de bulten zitten en nog blijft hij er stoicijns onder. Als je ze ziet qua gedrag, zou je verwachten dat de fjord geen vliegen heeft en de ander wel, terwijl het meestal andersom is.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 14:00

Idd de laatste jaren. Er zijn de laatste jaren hier helaas ook veel meer vliegen op de wei etc.
En natuurlijk staat hij al helemaal ingepakt met vliegendeken en masker, maar zelfs dan wil hij na een paar uur al naar binnen. Weet niemand waardoor die gevoeligheid zou kunnen komen ?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:04

als het later is ontstaan net als bij die van mij is het enige dat ik kan bedenken ook een vorm van allergie of overgevoeligheid op de huid

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 14:07

Nouvel schreef:
als het later is ontstaan net als bij die van mij is het enige dat ik kan bedenken ook een vorm van allergie of overgevoeligheid op de huid

Ja, dat denk ik ook. Maar waarom ? Ik zit ook nog te denken aan lever( meridiaan ) en teveel afvalstoffen .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:42

Ik heb volgende week een afspraak met Jeannette Kompier, ik hoop bij haar meer te weten te komen.

Mijn paard had bij bloedonderzoek geen afwijkende leverwaarden.

rakmonanko1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:00

Afbeelding

Toen had ze nog geen vliegenmasker

rakmonanko1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:01

Ze was heel nat onder het oog dat kan je wel zien en dat het onder het oog redelijk dik is