wei zelf bemesten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marieke1994

wei zelf bemesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 12:14

Hallo.
Ik heb verschillende weides en zelf dacht ik eraan om de mest die ik het weiland haal waar ze op dat moment in staan te verspreiden op de weides waar ze niet staan en ook nog niet snel op hoeven te staan.
Nu is dus mijn vraag mag dit? Ik weet dat je tot 1 september mag uitrijden of zo maar hoe en wat verder weet ik niet. Mag je het er boven op gooien of moet het echt in de grond zitten zoals met injecteren..?
groetjes Marieke

joyce B

Re: wei zelf bemesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:11

gewoon eroverheen verspreiden en daarna eventueel nog slepen zodat het beter verdeeld wordt en dikke brokken uit elkaar gesleept.

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 20:59

Oker bedankt het mag dus wel?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:44

gier is tot 1 september, vaste mest op grasland tot half augustus geloof ik.
ik denk dan altijd... "als ze op het land lopen poepen ze er toch ook? Als je het dan gelijk verspreid ipv uitmest en later verspreid maakt het eigenlijk geen verschil.

Wij bemesten nu ook een kortgegraasde weide met mest die we uit de huidige wei halen. Straks gaat de mest het maisland op maar de mais moet er dan eerst af.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:39

de mest die de paarden op het land achterlaten wordt gesleept. De mest uit de rijbak / paddock en stal wordt afgevoerd.

Extra bemesting wordt door de loonwerker gedaan. Geen paardenmest maar kunstmest of koeienmest.