Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
matasja schreef:Is er al werkelijk een klacht ingediend? Of loze dreigementen? En is het landelijk of midden in een woonwijk?
Mocht het landelijk liggen kunnen ze je toch niks maken?
Laat de gemeente maar komen zou ik dan zeggen... kijken en testen of de geur echt bij jullie vandaan komt ( wat doe je met de mest uit de stal?)
Als de stal daar mag staan en de geur veroorzaakt word door de geiten, dan weten de mensen die klagen dat hun klacht Ongegrond is en zullen ze zich erbij neer moeten leggen zou je zrggen.. om nou de paarden ervoor weg te doen of duur pension terwijl je ze thuis kwijt kan...
Rot situatie!
GUSTIxBILL schreef:Wij zijn al in gesprek gegaan met groot deel van de buren, deze die er zeker last van moeten hebben.
En er is niemand die dit (eerlijk, of nuja, je weet denk ik wel wat ik bedoel) toegeeft.
Alleen deze buren.
Met deze man zijn we nu al 3x aan tafel gaan zitten wat voor hem oplossing zou kunnen zijn.
Maar het komt er eigenlijk grof gezegd op neer: paarden weg, stallen plat en ik kan weer in mijn nieuwe zwembad liggen.
Zo komt zijn reactie over.
Concrete oplossingen komen er van hem niet uit.
Wij hebben zelf ondertussen het volgende al geprobeerd:
Stallen na 7h 's avonds uitmesten, en voordroog geven, omdat doordringende geur 's middags zou beginnen.
Helpt niet
Paarden pas 's avonds buitenzetten, msch dat het de vliegenspray was dat zo stonk, ook geen verschil
Voordroog ergens anders gelegd
Geen verschil
Mest word op een veld in het bos gekapt, met toestemming van de boer.
Ook dit helpt niet.
Paarden staan al helegaal aan andere kant van de wei, zodat ze ook daar minder last van kunnen hebben...
Is landelijk, midden in het bos.
Klacht is ingediend over de stallen, die we toen hebben moeten afbreken.
Paarden gaan inderdaad gewoon weg omdat we dit meer als beu zijn, en er zo totaal niet van kunnen genieten.
Paarden horen een plezier te zijn, geen overlast voor de rest
Ja bestemmingsplan gewijzigd.
We wonen in een bebouwde kom, maar maar net en eigenlijk in het bos. Zal foto's maken van situatie als dit duidelijker is.
Tabaluga12 schreef:Hoe groot is de wei en op welke afstand staat de stal? En hoever ligt de mest weg?
Paarden mogen gewoon in de achtertuin ivm huisdieren. Stond pas nog een heel artikel over in de krant.
Brainless schreef:Tabaluga12 schreef:Hoe groot is de wei en op welke afstand staat de stal? En hoever ligt de mest weg?
Paarden mogen gewoon in de achtertuin ivm huisdieren. Stond pas nog een heel artikel over in de krant.
Dan ben ik heel benieuwd in welke krant dat is, want paarden valt onder vee en mag je niet zomaar binnen de bebouwde kom houden.
Gea99 schreef:Dan zou je bij de gemeente moeten kijken wat er mag, en aangezien die jullie toestemming hebben gegeven. En is het niet zo dat je hobbymatig bezig bent dit andere regels heeft dan een bedrijf?
Maar het geeft je wel te denken als er gezeur is geweest om de oude plaats, wie heeft daar nou last van.
Je zou idd de paarden een poos weg kunnen brengen, alles heel goed schoonmaken, ook met goed reiniginsmiddel, zodat de geuren weg zijn en kijken wat er dan gebeurt. Als er dan weer gedoe is dan weet je genoeg.
Brainless schreef:Gea99 schreef:Dan zou je bij de gemeente moeten kijken wat er mag, en aangezien die jullie toestemming hebben gegeven. En is het niet zo dat je hobbymatig bezig bent dit andere regels heeft dan een bedrijf?
Maar het geeft je wel te denken als er gezeur is geweest om de oude plaats, wie heeft daar nou last van.
Je zou idd de paarden een poos weg kunnen brengen, alles heel goed schoonmaken, ook met goed reiniginsmiddel, zodat de geuren weg zijn en kijken wat er dan gebeurt. Als er dan weer gedoe is dan weet je genoeg.
Omdat het een illegaal bouwsel betrof die van de gemeente verwijderd moest worden.
Schuren/schuilstallen en hekwerken mogen alleen geplaatst worden op het bouwblok, en in de meeste weilanden is geen bouwblok aanwezig.