Het is moeilijk om een goede verzorger/bijrijder te vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

steelpan

Het is moeilijk om een goede verzorger/bijrijder te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 19:53

Ik ben voor mijn E pony van 14 jaar op zoek naar de geschikte en juiste bijrijder/verzorgster:
ik zoek iemand van 18 jaar of ouder voor de pony die in omgeving Nijmegen staat.

Het moet wel een ervaren persoon zijn en niet een jonge, beginnende, bange of onzekere ruiter, want daarvoor is de pony niet geschikt. Maar de juiste persoon mag de pony als eigen beschouwen, maar ik verwacht dan ook dat deze ( bijna) elke dag komt en toch zeker een keer of 3 per week de pony beweging geeft.

Ook zoek ik iemand voor langere periode,( heb nl al vaker bijrijders/verzorgers gehad en die stopte steeds na een aantal maanden of een jaar. om allerlei redenen, school, studie, te ver op de fiets of sowieso te ver weg enz..) waarvan ik bij sommige redenen echt zoiets heb van dat weet je van te voren toch ook als je er aan begint?

Ik dacht ook dat ik een goede had op dit moment, maar sinds een poos komt ze steeds minder en eigenlijk bijna niet meer. Ik ben dan ook op zoek naar iemand anders die er wel tijd en energie in wil steken.

Iemand die door weer en wind komt, zo veel als mogelijk de (gehele )verzorging wil/zal doen en niet alleen het rijden, maar ook alles wat er bij komt kijken en deze persoon mag de pony zo ongeveer als eigen beschouwen..

De pony kent basis dressuur, kan een sprongetje en in een groep buiten rijden. Zelfs lessen mag en kan hier gewoon, en ook wedstrijd is mogelijk ( wel dan voor eigen kosten)
Ik zal zeker geen hoge bijdrage vragen, Ik zoek alleen een verzorger/bijrijder die er tijd en energie in wil steken ook met slechter weer en die ervaren, serieus en consequent is.

Toch heb ik tot op heden nog niemand kunnen vinden. Overal hoor je dat er zo veel bijrijders/verzorgers op zoek zijn naar een verzorg/bijrijpony/paard, maar toch krijg ik maar weinig reacties of van alleen jonge meiden of personen die het geen ik zoek niet kunnen bieden.

De ruiter/verzorger heeft een bijna eigen pony waar bijna alles mee mag? Het is toch niet vreemd of zo wat ik zoek?

Zo jammer want heb zelfs al zitten overwegen de pony maar weg te doen naar en goede plek waar wel tijd en aandacht voor hem is. Iemand die hem dat wel kan geven.

Zelf kan ik het al jaren niet meer wegens gezondheidsredenen, daarom dat ik dus de bijrijder/verzorger zoek voor hem. Maar de laatste paar jaar steeds wisselende personen gehad helaas.

De pony is bij mij geboren en hem weg doen wil ik eigenlijk liever niet.

Een echt serieuze, ervaren bijrijder /verzorger het zou toch mogelijk moeten zijn die te vinden?

op MP en hier op bokt staat een advertentie, en ja misschien heb ik wel wat eisen/verwachtingen , maar daar staat tegenover dat de verzorger/bijrijder een bijna zo goed als eigen pony heeft.dus vind ik dat ik ook wel inzet en regelmatig komen mag vragen/verwachten.

Wie heeft nog tips om een goede serieuze bijrijder/verzorger te vinden? of weet je iemand of ken je iemand? of misschien zelf wel maar vooral tips zijn welkom.. wie o wie herkent dit en hoe hebben jij/jullie gezocht? waar vind je die geschikte persoon?

zo t is een heel verhaal geworden maar ik hoop echt op tips..
Laatst bijgewerkt door steelpan op 18-08-14 20:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Het is moeilijk om een goede verzorger/bijrijder te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:55

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:58

Mijn eerste tip is om je verhaal eventjes op te delen in allineas :)

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:07

Ik vind persoonlijk dat je het best moeilijk maakt. Logisch toch dat mensen van 18+ er na een tijd mee stoppen? Op die leeftijd studeren er veel en dan heb je niet zomaar elke dag tijd. Mijn tip: je leeftijd-eis veranderen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:09

Dorith schreef:
Ik vind persoonlijk dat je het best moeilijk maakt. Logisch toch dat mensen van 18+ er na een tijd mee stoppen? Op die leeftijd studeren er veel en dan heb je niet zomaar elke dag tijd. Mijn tip: je leeftijd-eis veranderen. :)

Dit zou ook mijn tip zijn. :j

Mocht je geen leeftijdsgrens hebben en ik niet sinds kort al wat heb had ik zeker gereageerd. Er zijn genoeg jongere mensen die aan jou eisen voldoen! Jammer genoeg krijgen die de kans niet. Daarom zou ik eens naar de persoon kijken en niet naar de leeftijd. Overal zitten rotte appels tussen. ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:12

Denk dat als je meer van je verzorger/bijrijder vraagt dan dat je zelf aan je eigen dier kunt bieden, je sowieso al niet goed bezig bent.

Vind je eisenpakket enorm hoog, daar durven niet veel mensen op te reageren, vrees ik :n

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:12

Ik vind je niet per se veeleisend maar als ik zelf een bijrijder zou zijn zou ik niet elke dag kunnen. Meeste mensen van 18+ hebben best een druk leven. Ik zou zelf drie tot vier dagen wel een max vinden! Het liefst natuurlijk meer maar meeste hebben ook nog studie/werk etc..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:14

Ik vind bepaalde eisen ook heel hoog, zeker het dagelijkse komen schrikt veel mensen af, en met 18+ heb je toch een heel druk leven, verder ga ik met de rest mee.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:17

Vaak schrik je ook mensen af door te zeggen dat het paard een ervaren ruiter nodig heeft. Sommige mensen (zoals ik) vinden zichzelf niet ervaren, terwijl ze misschien prima kunnen rijden.
En inderdaad, elke dag komen is voor mensen vrij pittig. Waarom per se naar leeftijd kijken? Een meisje van 14 dat vanaf haar 8e een eigen pony heeft, kan misschien veel beter rijden dan iemand die 20 is en 4 van de 5 jaar rijervaring is op maneges.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:18

EskeGirl schreef:
Ik vind bepaalde eisen ook heel hoog, zeker het dagelijkse komen schrikt veel mensen af, en met 18+ heb je toch een heel druk leven, verder ga ik met de rest mee.

Daarnaast, al zou je de tijd hebben om elke dag te komen, dan willen ze natuurlijk ook wel even andere doen! Een paard van een ander (vooral dat kan nog eens heel erg afschrikken, je weet nooit wat er gebeurd, met elke dag gaan bouw je toch een behoorlijke band op) moet niet je leven gaan bepalen. Je hebt vrienden, je moet werken voor je eigen hebben en houden, je moet studeren etc. Sommigen zitten met 18 in hun examenjaar, dan is het ook heel lastig. :j

Als je zelf niet elke dag naar je paardje kan, waarom dat wel van een ander verwachten?

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:19

De eis van 18+ is lastig, zeker als je wil dat iemand zeven dagen in de week komt. De meeste achttienplussers hebben ook andere bezigheden. Werk, studie, vriendje, vakanties. Als je eenmaal werkt of studeert heb je toch minder dan tijd dan een tienermeisje.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:23

Ik denk ook dat het aan de leeftijdsgrens ligt, ik denk dat er weinig ruiters van 18+ zijn die het zien zitten om elke dag naar een paardje te gaan die niet van hem of haar is :n Dan zouden ze eerder zelf een paard/pony kopen als ze zoveel tijd hebben

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:24

Als je voor 7 dagen iemand zoekt dan kan ik me voorstellen dat er weinig reactie op komt. Zeker als je 18+ zoekt. Waarom niet 1 iemand voor 3 dagen en nog 1 voor vier dagen? Toen ik een verzorgpony had ging het ook zo. Ik ben 7 jaar lang 3 dagen in de week gegaan. Ik heb nu zelf 4 paardjes (waaronder mijn oude vp) en 3 bijrijdsters!

steelpan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 20:37

er staat zovele mogelijk komen met een min van 3 dagen liefst meer.. echter kan ik het zelf door gezondheid redenen niet meer kon het altijd wel.. heb slechte ervaringen met jonge meiden en zoek geen beginner maar iemand van 16 of 17 mag ook reageren. ik zoek gewoon geen penny meisje zeg maar

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:39

Citaat:
Maar de juiste persoon mag de pony als eigen beschouwen, maar ik verwacht dan ook dat deze ( bijna) elke dag komt en toch zeker een keer of 3 per week de pony beweging geeft.

Hier haal ik uit dat je wil dat iemand 7 dagen per week komt, waarbij 3x mag rijden :)

Je kan eens 16+ en 3-4x per week proberen.

steelpan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 20:43

EskeGirl schreef:
Citaat:
Maar de juiste persoon mag de pony als eigen beschouwen, maar ik verwacht dan ook dat deze ( bijna) elke dag komt en toch zeker een keer of 3 per week de pony beweging geeft.

Hier haal ik uit dat je wil dat iemand 7 dagen per week komt, waarbij 3x mag rijden :)

Je kan eens 16+ en 3-4x per week proberen.

zo bedoel ik het niet ik bedoel dat er min 3x per week de pony beweging gegeven zal moeten worden, meer mag altijd en dat deze persoon dus min 3x per week komt maar liefst meer .. is het zo onduidelijk? 16 + is idd een optie

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:44

Voor mij zou het een prima optie zijn, is ook echt iets wat ik zoek. Alleen de afstand... Haha.

Hoelang ben je nu al opzoek? Misschien een paar leuke foto's bij de advertentie en afwachten... Op Facebook heb je trouwens nu ook zo een groep waar je oproepjes kan plaatsen voor verzorgers/bijrijders...

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:46

''maar ik verwacht dan ook dat deze ( bijna) elke dag komt en toch zeker een keer of 3 per week de pony beweging geeft.''

Dat is wat er staat en ik lees daar uit dat je bijna elke dag moet komen er drie keer per week beweging geven! Ik vind wat hierboven staat een goed idee, met twee bijrijders. Als ik jou was zou ik ook zoiets doen :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:47

Een foto is altijd een plus!
Je wilt toch weten wat voor paardje het is.

xmarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:47

Waar in de buurt van nijmegen is het als ik vragen mag?
pb kan ook!

steelpan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 20:54

foto liever niet omdat ik vind dat de persoon niet op het soort paardje op de foto moet reageren maar ik moet vinden in de advertentie tekst foto kan later uiteraard bij reactie gestuurd worden. 2 bijrijders ook weleens gehad, nee dat werkt hier niet.. ( tenminste toen niet)

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:54

Misschien komt het ook omdat je erbij zet dat je iemand zoekt die de volledige verzorging op zich neemt.
Wat valt daar dan allemaal onder? Want in mijn oren klinkt dat als voeren, mesten, dekenswisselen, in en uit de weide halen.
En dat is behoorlijk veel werk ( en dus tijd ) voor een 18+ er.

En dan vraag je er ook nog een bedrag voor.

Maar als je een serieuze wedstrijdruiter ziet steekt die dat geld liever in een startpas en wedstrijden.

Misschien heeft de leeftijdsgrens verzetten zin.
Foto's bij je advertentie werken ook nog wel eens.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:57

18 + zal idd moeilijk zijn, maar niet onmogelijk.

Om meer reacties te krijgen zou ik de leeftijd naar 16+.

Maar om eerlijk te zijn, is de takenpakket wel aardig veel voor één persoon.
Je kunt beter de taken verdelen, één persoon voor bijvoorbeeld alleen het rijdenen iemand voor de verzorging.

Of de dagen en taken verdelen over twee personen.

Op deze manier heb je zelf ook meer aan, mocht de één niet kunnen, dan kan misschien de andere wel.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:58

DewiFoto schreef:
Misschien komt het ook omdat je erbij zet dat je iemand zoekt die de volledige verzorging op zich neemt.
Wat valt daar dan allemaal onder? Want in mijn oren klinkt dat als voeren, mesten, dekenswisselen, in en uit de weide halen.
En dat is behoorlijk veel werk ( en dus tijd ) voor een 18+ er.

En dan vraag je er ook nog een bedrag voor.

Maar als je een serieuze wedstrijdruiter ziet steekt die dat geld liever in een startpas en wedstrijden.

Misschien heeft de leeftijdsgrens verzetten zin.
Foto's bij je advertentie werken ook nog wel eens.

Hier ben ik het wel mee eens... je zoekt wel echt iemand om voor je paard te zorgen, je voorkeur lijkt uit te gaan naar fulltime, daar zou ik zelf niet voor betalen :).

steelpan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 20:59

nee ik vraag er geen bedrag voor juist niet.. er staat dat ik zeker geen hoge bijdrage zal vragen.. en de pony staat dag en nacht op de wei dus verzorging houdt in wei mesten, poetsen en bij slecht weer de stal eens doen, als de pony eens een keer binnen staat. pony heeft geen dekens.