Overdekken paddock

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

leoenpat

Overdekken paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 19:48

Misschien staat het hier niet goed , ik heb misschien een gekke vraag . Zijn er mensen die hun paddock hebben overdekt? Ik zat te denken aan zeil te spannen?, maar het is toch een meter of 35 bij 22 dat gaat dan al snel klapperen als het waait. Wie heeft zoiets geprobeerd, of is zoiets lastig te realiseren.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:56

Heb het zelf niet geprobeerd en ken ook echt niemand waar een paddock overspannen is met zeil...ik denk dat, zoals je zelf al aangeeft, dit gaat klapperen en uiteindelijk stuk gaat als het waait...de te overbruggen afstand is gewoon te groot denk ik .
Een dak met industrieplaten en de zijkanten met van dat windgaas zie je hier wel en dat blijkt heel goed te werken :j

myk_en_shant

Re: Overdekken paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 20:01

Maar dan vraag ik mij af, of dit zo maar mag zonder vergunning aanvraag.
Heb er namelijk ook wel eens aan lopen denken, maar dan over m'n rijbak van 15 x30.

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 21:04

Bedankt voor je antwoord Pandora 2 , maar dan heb je het met industrieplaten wel over een heel bouw werk denk ik. Dan is het zo wat myk_en_shant zegt dat kan denk ik niet zonder vergunning. Ben wel heel benieuwd hoe dat er uitziet en wat de kosten zouden zijn. Wel veel steviger dan zeil volgens mij, Het zou hier niet heel hoog hoeven , maar dat ik droog kan mennen en de ponys ook droog staan als het regent. Maar hoop toch dat er mensen zijn die iets dergelijks hebben gefabriceerd ben erg benieuwd

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:09

Dan ben je helaas waarschijnlijk wel gebonden aan een bouwvergunning... En de gemeente staat zeer waarschijnlijk niet heel positief tegenover een overkapping met iets van zeil. Wel een leuk idee, maar ik denk niet haalbaar. Sorry...

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:13

op het moment dat je zo'n groot stuk gaat overspannen met zeil en het gaat een x regenen dat stort het vast en zeker in omdat er water op blijft liggen en het veel te zwaar wordt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:17

Je kan zo'n evenemententent overwegen? Misschien mag dat wel omdat je het weer weghaalt?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:21

35x22 is een serieuze overkapping, dat is bijna zo groot als een binnenbak. Mocht je al een evenemententent kunnen vinden die daar overheen past, ben je ten eerste een vermogen kwijt aan huur en daarbij hebben die dingen een stahoogte aan de zijkant van een meter of twee, dus is het nog maar de vraag of je daar met je menwagen onder past als je op de bok zit.

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 21:27

JA Polly daar had ik ook al aan gedacht! een grote 'party tent' die kun je makkelijk weer opbergen als de zomer aanbreekt. Voor de andere opties denk ik helaas niet haalbaar omdat een zeil niet makkelijk te bevestigen is in een paddock en platen erboven op is iets waar je waarschijnlijk nooit toestemming voor zult krijgen. Ik vind de evenementen tent niet eens een heel slecht idee, al zal dat niet de hele paddock overbruggen denk ik. Maar de helft zou al mooi zijn:) Een stuk van 15 bij 15 zou al best lekker zijn..dat moet toch wel realiseerbaar zijn. Misschien een oud exemplaar kopen? Die al gebruikt is.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:07

Ik heb het weleens gezien bij iemand als tijdelijke binnenbak, ga wel even graven wie dat was

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:05

De afmeting op zich is niet te groot, je hebt ook hallen met een grotere afmeting die door lucht overeind worden gehouden. Alleen mag je daar met een windkracht 7+ niet meer in :D én je hebt er idd een (tijdelijke) bouwvergunning voor nodig.

Als je het geld hebt voor een 2e hands evenemententent zou ik bij de gemeente toch eens vragen of je geen vergunning kunt krijgen voor een deel-overkapping van meer definitiever aard :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:07

Een tent mag ook niet zomaar overal. Op mijn weiland mag ik niks neerzetten, zelfs geen tent. Want het gaat om het doel dat het ding heeft en het maakt onze gemeente niet uit dat je hem zo kan afbreken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:15

Het is ook een misverstand dat je zomaar een tent ergens neer mag zetten zonder vergunning :D

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 10:36

Ok Dat was nieuw voor me. Zal eens gaan informeren bij de gemeente, bedankt DubbelDun goeie tip! MogeLijk zijn ze hier best flexibel hier in de omgeving.Is mijn indruk tot nu toe Ga maandag bellen!
De evenementen tent is als je die telkens moet afbreken niet ect handig gezien het feit dat het hier redelijk veel waait. We zitten precies op een open stuk land achter en de wind staat er meestal pal op.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:38

Polly schreef:
Ik heb het weleens gezien bij iemand als tijdelijke binnenbak, ga wel even graven wie dat was

Dat was ik :j

En daar heb je ook een vergunning voor nodig.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:27

Barb schreef:
Polly schreef:

Dat was ik :j

En daar heb je ook een vergunning voor nodig.

:D :D

danku!