Paard hele gevoelige huid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkivdnberg

Paard hele gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 08:01

Hallo,

ik heb nu een paar maanden een 4 jarig paardje en ze heeft een énorm gevoelige huid,
zelfs van een vliegenmasker met bont krijgt ze plekjes. Ook van de singel, het halster en de peesbeschermers..
Zijn er mensen met paarden die dit ook hebben? Zoja hoe ga je ermee om? Ik hoop
dat ze er misschien nog overheen groeit aangezien baby's ook een gevoelig huidje hebben maar
vrees ervoor :P Wil natuurlijk ook niet graag dat er overal witte haren terug groeien, kun je daar
wat aan doen?

Bokker31

Re: Paard hele gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 08:06

Ik weet niet of je de bontjes al eens uit hebt gewassen, maar misschien reageert ze op het wasmiddel. Probeer dan eens Neutral

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 08:07

hessie31 schreef:
Ik weet niet of je de bontjes al eens uit hebt gewassen, maar misschien reageert ze op het wasmiddel. Probeer dan eens Neutral

Nee mijn masker was helemaal nieuw... En als ik mn bontjes was doe ik dat meestal met babyzeep :P

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 08:11

hier nog een, overal bontjes onder en iedere dag levertraan-zinkzalf, oh ja en ik gebruik geen beenbescherming.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 08:25

listiglistje schreef:
hier nog een, overal bontjes onder en iedere dag levertraan-zinkzalf, oh ja en ik gebruik geen beenbescherming.

Ik gebruik op het moment ook geen beenbescherming, maar wil er later mee gaan springen/crossen dus dan wil ik toch echt wel wat om doen maar ben nu maar ook voor bontjes aan het kijken daarvoor :P
Heb op het moment ook geen halster aan in de wei en het masker ook niet, van de winter moet ze helaas toch echt een halster aan dus hoop dat mn bonte halster voor wat minder schuurplekken zorgt..
Vindt het zo zonde, want tis zo'n mooi paard!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 08:36

Halsters met fleecevoering krijgt die van mij geen plekken van. Die van mij heeft ook een gevoelig huidje al is het wel minder geworden nu hij ouder is. :)

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 08:36

flappie28 schreef:
Halsters met fleecevoering krijgt die van mij geen plekken van. Die van mij heeft ook een gevoelig huidje al is het wel minder geworden nu hij ouder is. :)

Kijk daar hoopte ik op haha! Hopelijk wordt het bij die van mij ook minder dan :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 08:54

94ninitjuh94 schreef:
hessie31 schreef:

Nee mijn masker was helemaal nieuw... En als ik mn bontjes was doe ik dat meestal met babyzeep :P

Wat voor babyzeep? In Zwitsal zit bv ook een hoop rommel.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 08:54

Bont wordt ook nat en kan dan best wel gaan schuren. Het is niet perse zachter.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 09:03

Allejandro schreef:
Bont wordt ook nat en kan dan best wel gaan schuren. Het is niet perse zachter.

Tja zonder bont gaat het gewoon open... Met bont gaan alleen de haartjes eraf, dus dan toch liever dat!

Iris82 schreef:
Wat voor babyzeep? In Zwitsal zit bv ook een hoop rommel.

Heb een ander merk dan zwitsal, merk weet ik zo even niet maar geloof niet dat het daaraan kan liggen aangezien dit masker nieuw was en dus nog niet gewassen is :P Bontje voor de singel heb ik nog niet, maar hoop dat het wat minder wordt voor ik een fortuin uit ga geven aan bont voor alles ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:09

Uierzalf van Bogena, met citronella, werkt heel fijn. Mijn vorige stalgenootje smeerde hele potten in de zomer. Ook bij echte kapotte plekken hielp het, op hele korte termijn zat er zelfs weer haar op.

Bij mijn pony gebruikte ik idd lamsvellen bontjes in de zomer, zij had een heel dun huidje achter de oren. Overdag halster en masker, savonds die crème. Ook MSM crème van Equimins helpt goed bij gevoelige huid, zeker in nattere periodes.
Laatst bijgewerkt door Britt op 16-08-14 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 09:10

Britt schreef:
Uierzalf van Bogena, met citronella, werkt heel fijn. Mijn vorige stalgenootje smeerde hele potten in de zomer. Ook bij echte kapotte plekken hielp het, op hele korte termijn zat er zelfs weer haar op.

Die heb ik inderdaad, zal ik maar wat meer gaan smeren dan :j
Blijft toch balen dat het elke x blijft schuren en ik kan blijven smeren :P