Ik heb op verzoek een kennis geholpen door het creeeren van een Paddock Paradise op papier. Ze beschikken over 2 hectare land in een rechthoek richting vierkant. Het huis zit aan de kant van de plek waar de open stal hoort te komen. Afhankelijk van de weersomstandigheden zal daar binnenkort mee begonnen worden, maar voor ik het opstuur wou ik graag hier het concept laten zien. Wellicht dat mensen toevoegingen hebben, tips hebben om iets anders te doen zoals nu in het concept staat of nog iets anders kunnen bijdragen.
De kudde bestaat uit 5 stuks, waarvan 1 een echt groot paard is en een andere net aan geen pony meer. De andere zijn pony's.
-Het zand zal bestaan uit een mengsel van woudzand en witzand en zal volledig gedraineerd worden
-De heuvel met zand is witzand en zal jaarlijks aangevuld worden
-De hooibakken zijn van die watertonnen, gehalveerd
-Water moet op deze plek blijven, in verband met de aansluiting van het water
-De onheining zal bestaan uit stevige houten palen met 2/3 lagen stroomdraad, met toegangshekken door middel van handgrepen. Hout is geen optie, te duur
-De inloopstal zal vlas bevatten. De ondergrond is van beton, er zullen in vanuit het midden stalmatten liggen, tot en met ongeveer 45 cm van de rand af.
-Bij beschikking over zowel de winterweide als de zomerweide blijft de track altijd open. Dit, zodat ze altijd beschutting voor wind/regen/zon kunnen vinden in de inloopstal
Voor de rest zou ik het zo niet weten, dus ik hoor het graag als er nog dingen zijn die toegevoegd kunnen! Alvast bedankt!