Lastig...twijfel...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaantje

Lastig...twijfel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 19:59

Hallo medebokkers,

Ik heb even wat meningen nodig van jullie.
Mijn paard staat op dit moment 24/7 buiten in de kudde. Er is een schuilplek met een stenen ondergrond en in de winter worden ze 2 keer per dag gevoerd. Helaas niet in slowfeeders:( En er is om een deel van de wei prikkeldraad waardoor mijn paard een lelijke bult heeft overgehouden.
Ik moet ong 22 minuten rijden en ik hoef zelf niks te doen.

Sinds mijn paard dus een wond van het prikkeldraad heeft gehad ben ik een beetje aan t rond kijken of er nog wat anders is.

Nu heb ik een plekje gevonden waar de paarden in de zomer 24/7 buiten mogen staan. (In de winter mag dit ook wel van de boer, maar er is waarschijnlijk niemand anders die dat ook wil)
De paarden worden buiten gezet en gevoerd. binnen zetten moet je zelf doen of onderling regelen en mesten ook zelf. Ik weet niet of er in de winter ook hooi gevoerd mag worden in de wei, maar ik heb idg nog wel een slowfeeder liggen voor op stal. Deze stal is trouwens 4 minuten met de auto en ik kan er ook zo heen fietsen. Deze stal is 20 euro goedkoper dan waar ik nu sta. Ik ga nu 2/3 keer per week naar mijn paard en mijn bijrijdster 2 keer. nu zou ik er in de wintermaanden dus wel 5 keer in de week heen moeten en mn paardje staat dan zo'n 16 uur per dag op stal vrees ik...

Graag meningen over wat jij zou doen. Ik ben zelf best wel van het puur natuur en het staat me ergens wel tegen dat mn paardje in de winter maar 8 uur buiten komt.

merelXOXO

Re: Lastig...twijfel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:03

tsjaa is inderdaad lastige keuze!
maar gezondheid van je paard is het belangrijkste toch? dus ik zou voor dat 2e kiezen en die stal is toch ook nie zo ver weg dus kun je er sneller even naar toe..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:06

Ik zeg die dicht bij. Ik heb liever mijn paard s'nachts op stal. En als er wat is ben je er zo.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:09

In de wintermaanden 8 uur naar buiten is op zich toch nog acceptabel? Hier zitten we op kleigrond en dag en nacht naar buiten kunnen we wel vergeten alsook overdag het land op. In de winter staan die van mij in de paddock en de stallen hebben een verharde uitloop... En je bijrijdster doet de overige 2 dagen?

Kaantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 20:11

Ja...dichtbij is idd wel fijn. Met die wond moest ik er ook 2 weken elke dag heen om dat te verzorgen..en nu heeft hij mok ben ik ook weer elke dag heen en weer aan t rijden. Is nog best een stukje ja..

Kaantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 20:12

Ja mijn bijrijdster doet 2 dagen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:18

Moet ook 20/25 minuten rijden. Paard staat op een geweldige plek. Bij mij in de buurt betaal je zomaar 100/150 pm meer als waar ik nu sta. En dan staat je paard niet eens 24/7 buiten.

In de winter zou ik het ook niet erg vinden als ze alleen overdag buiten zou staan. (Maar daar zou ik niet de hoofdprijs voor betalen). Als je alles over die stal wilt weten moet je er eens langs gaan en daarna kun je kijken wat je wil. Ik zou het wel overwegen.

Kaantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 20:24

Ja ik ga er morgen kijken. Moet ook even informeren hoe de mensen zijn die daar staan en hoe flexibel ze zijn met binnen zetten etc..Doe het liefst gewoon alleen mijn eigen paard elke dag binnen in de winter. maar als ik later ben dan de rest is dat ook niet handig...lastig..
Laatst bijgewerkt door Kaantje op 13-08-14 20:27, in het totaal 2 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:25

Ik zou voor geen goud mijn paard 16 uur opsluiten, zeker niet als hij 24/7 binnen gewend is. :n

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:26

Waarom niet 7 dagen per week naar je paardje als hij in de stal dicht bij je staat? (Niet rot bedoeld)

Kaantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 20:28

Hahah had ik er de tijd maar voor. Ik heb mn huishouden, werk en kleine kinderen ook nog. En dan nog mijn man die ook niet elke avond alleen op de bank wilt zitten natuurlijk

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:31

Op de vorige stal waar ik stond hadden we een rooster wie wanneer de paarden binnen zet en wie ze voert. Werkte prima!

En in de winter de paarden s'nachts op stal vind ik wel prettig hoor, ik zie dat niet als opsluiten.
Ik zou het juist heel vervelend vinden als mijn paard in de winter s'nachts buitenstaat als het stormt,sneeuwt en/of regent brrrrr daar moet ik dan weer niet aan denken :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:33

JIJ moet er niet aan denken, maar als er bosjes / een stalletje is maakt het je paard echt níks uit dat hij buiten staat. Dat zit tussen onze oren. :P

Een konijn 16 uur per dag in een hokje doen waar hij 2 á 3 stappen kan zetten vinden we wel zielig maar paarden zetten we wel op stal.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:35

Volgens mij kun je die discussie beter ergens anders voeren ;)

Kaantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 20:37

Ja...dus als ik het in mijn ogen perfect wil hebben zal ik naar de andere stal verhuizen als er nog iemand is die zijn paard dag en nacht buiten wil laten het hele jaar door.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:37

Kaantje schreef:
Hahah had ik er de tijd maar voor. Ik heb mn huishouden, werk en kleine kinderen ook nog. En dan nog mijn man die ook niet elke avond alleen op de bank wilt zitten natuurlijk

Groot gelijk! Was er benieuwd naar, maar wat dat betreft is die andere stal wel handiger dus. Wilt je bijrijdster niet nog een dag doen? Dan heb je 4/3! :D en je paard dichtbij!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:54