Ok, misschien een heel raar en vreemd onderwerp maar ik ben te nieuwsgierig om het te laten en zelfs google laat me in de steek.
Gisteren lag er op de paddock een hoopje paardenpoep, in principe gewone appeltjes, het vreemde was dat er tussen de appeltjes hele korte haartjes leken te groeien. (Ik heb helaas geen foto). Ze waren oranje/geel en leken vanaf een afstandje eerder op schuim. Ik heb een paar appeltjes aan de kant geschopt met mijn voet en die "haartjes" zaten door het hele hoopje heen.
De paddock wordt dagelijks helemaal schoongeveegd dus t was geen oud verschimmeld hoopje. Zo van buiten leek het niet ouder te zijn dan een uurtje of 3. Er lagen overigens wel meerdere hoopjes (oudere en verse) op de paddock, maar deze ene was de enige die dus harig leek te zijn.
Later die dag in het bos zag ik een zelfde soort harig hoopje.
Of schimmelpoep, of het kan zijn dat je paard de haren bij het krauwen(2 paarden krabben elkaar op verschillende plekken door met de mond te bijten) opeet en het zo verteerd? Ik heb het namelijk hier ook al meegemaakt, en die van mij al eens betrapt met een mond vol haar.
Is denk ik schimmel inderdaad, ik zie het hier ook heel veel (zweden), dacht eerst dat het stuifmeelkorrels waren toen ik het voor het eerst in het land zag.
Bedankt voor de reacties, ik vermoed inderdaad dat het schimmel is door het vochtige weer, had het nog nooit eerder tezien, het zag er wel grappig uit.