Misschien is het dan een leuk idee om een teken-wedstrijd te houden voor tekeningen naast de bordjes, met als opdracht bv. een dier tekenen bij een manege letter en dan de leukste laten plastificeren Zoiets hadden ze bij een stal waar ik in Oostenrijk was gedaan en dat zag er echt leuk uit!
Aco
Geplaatst: 12-08-14 11:55
Ik heb ze vorige week zelf gemaakt. Is heel makkelijk eigenlijk. Ik heb houten plankjes op maat van een A4blad laten zagen (kan je gewoon laten doen in de Hubo, Brico,...). Deze geschilderd met verf en dan in plakkers de letters uitgeknipt deze erop bevestigd en vernissen. Ik heb gewoon standaard wit zwart gedaan maar als je met kindjes werkt is het wel leuk om de houten plankjes in verschillende kleuren te schilderen. Zo kun je zeggen; Rij naar blauw i.p.v. rij naar B. Natuurlijk moet je ze dan wel zelf maken maar van mij was het in een 2tal uurtjes gebeurd.
Ja het is voor een manege. Tekenwedstrijd en gelamineerd klinkt leuk maar niet heel duurzaam.
En ik wil graag plaatjes onder de letters omdat ik ook met hele jonge kinderen en met ruiters met een beperking werk. En bij sommige van hen is ook kleur herkennen een probleem.
Misschien naar de Action rijden om zo'n houten letters en deze laten schilderen door kinderen en laten vernissen. Is ook wel leuk natuurlijk (Ben luidop aan het nadenken )
_Natasja_
Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-14 13:33
Op zich leuk. Maar dat gaat niet nogal kinderlijk overkomen met KNHS wedstrijden? En gaan die niet te ver uitsteken? Weet niet hoe dik ze zijn?
Die je had waren wel mooi, maar alsnog kinderachtig voor KNHS wedstrijden dus ik denk dat dat niet zo heel veel uitmaakt. Het kan ook heel leuk zijn om zelf ontworpen tekeningen te gebruiken van de manege kinderen. Je kan ook een ontwerp wedstrijd organiseren en dan ergens die ontwerpen op hout laten zetten. Dan heb je wel een ontwerp, maar een wat professioneler bordje. Als je begrijpt wat ik bedoel. Via een site bijvoorbeeld. Zo'n site kun je vast zelf google'n want dat zou ik zelf ook moeten doen want weet er 1, 2, 3 niet 1 uit mn hoofd
je kan toch dezelfde weer maken zoek kleurplaten.met carbon papier overtrekken.. laat a3 borden zagen. verven en dik in de lak en je kan weer paar jaar verder