Paddock Paradise in Brabant?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Paddock Paradise in Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 14:42

Hee Bokkers :)

Omdat ik zo ontzettend enthousiast ben over dit idee, wil ik er echt meer over weten en meer van zien. Daarnaast lijkt het me ook zeker wat voor mijn paardenbeest. Heb nu een onwijs leuke stal, en wil daar ook echt niet weg. Maar ik weet niet zeker wat mijn studie gaat brengen, dus misschien is een (geschikte) Paddock Paradise toch iets. Daarom wil ik me overal gaan orienteren :)

Ik ken nu deze:
- Zeggezicht (Terheijden)
- Paarden met plezier (Helvoirt)
- 4 horses (Ravels, grens Brabant/Belgie)

Kennen jullie er nog meer?

Ik woon zelf in Zeeland en daar hebben ze er geloof ik nog nooit van gehoord haha :+ De wereldvreemde Zeeuwen ook! :P

Selka

Re: Paddock Paradise in Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:43

Helaas heb ik geen toevoeging, maar wel een vraag.

Heb jij ervaring met paarden met plezier? Ik ben wel benieuwd of dit nu echt "werkt".

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 14:46

Selka schreef:
Helaas heb ik geen toevoeging, maar wel een vraag.

Heb jij ervaring met paarden met plezier? Ik ben wel benieuwd of dit nu echt "werkt".

Nee, geen ervaring!

Ben er wel gaan kijken vorig jaar toen ik nog op zoek was naar een stalling. Vond het er erg mooi en een heel goed idee. De eigenaren zijn onwijs gedreven, nemen alle tijd voor je en je paard. :j Nadeel vind ik is dat ze er geen bak hebben, maar alleen een bak van gras. Ik zag het niet zo zitten om altijd met kalkoenen te moeten rijden haha, dus dat vond ik wel echt een minpunt. Achteraf denk ik dat het prima te doen is om op gras te rijden, behalve met de vochtigheid lijkt galopperen me doodeng.

Wat bedoel je precies met 'werken'?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:05

Nou dat klinkt heel positief! De bak is ook voor mij iets wat mij weerhoud te gaan kijken. Een paard in het gras zadelmak maken vind ik spannend klinken ;)

Met werken bedoel ik vooral voor mijn paarden. Ik heb twee heel verschillende paarden en ik vraag mij dus af hoe dat binnen zo'n kudde gaat werken. Of hebben zij meerdere kuddes?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 15:58

Hmm ja ik begrijp je wel hoor! Toch hebben de meeste paarden wel een goede grip op gras, tenzij het echt van dat lange vettige gras is haha. Op een verrotte zand/gras bodem lopen ze wel goed vind ik :D

Maar ga gewoon eens kijken joh! Misschien ben je wel gelijk verkocht :P

Ja zij hebben meerdere kuddes! Ik weet alleen niet meer hoe ze ingedeeld werden.. Ik dacht op geslacht :) En het zijn ook echt wel van die mensen die erop controleren of het gaat of niet gaat en ze hebben heel veel ruimte hoor! Dus dat is ook wel fijn haha.