Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pivanti schreef:Ik vind het systeem minder positief dan hoe het voor gedaan wordt. Ik heb er een scriptie over geschreven en ook eigen ervaringen.
Vaak staan er erg veel paarden op een klein stukje grond. Bij ons was er geen weiland bij. Er was veel onrust rondom de voerstations. Mijn paard ervaarde veel stress en viel enorm af. Ik heb het meer dan een jaar geprobeerd maar het verbeterde niet.
Mijn vorige paard deed het er wel beter in. Maar ondanks dat vond ik dat er gewoon altijd zoveel onrust was rondom de voerstations. En dat er teveel paarden op een klein stukje staan.
Misschien als er een heel groot stuk weiland aan vast ligt waar de paarden ook 24/7op kunnen lopen, dan is er denk ik ook iets minder onrust bij de voerstations (in de winter dan wel nog).
Veel koudbloeden deden het wel goed. Die leken ook minder stress te ervaren. Maar de kwpn-ers vond ik over het algemeen allemaal aan de dunne kant en ervaarden meer stress.
Ik zelf ben meer voorstander van een paddock paradise met slowfeeders of gewoon een groot stuk weiland met een kleine kudde paarden met bijvoeren van hooi dmv slowfeeders ook.