Ik breng iedere dat vers leidingwater naar mijn paarden, ga toch heen, maar zou het toch wel handig vinden als er een vaste voorziening in het land is. Drinken uit de sloot ben ik niet zo'n voorstander van, de paarden kunnen dat wel maar wachten liever op leidingwater, dat zegt mij eigenlijk al genoeg, helemaal in warme zomers. Wie heeft er een diepboring in het land, hebben jullie dat water laten testen? En hoe komt het bij de paarden, zit er bijv. een waterbakje aan?
Ze staan 3 km van huis dus een waterleiding is geen optie
Geen idee qua wetgeving, ben van België, maar er zit ook niet overal bovenwater. Heeft natuurlijk geen zin om een put te laten boren van 100 m diep, dat zou je zeker 25000 euro kosten, ook niet de bedoeling.
Ik ken mensen die zo'n IBC-container (zo'n plastic vierkant watervat) hebben op een kleine aanhangwagen, ze vullen die en zetten die op de wei, en nemen daar water van (geen idee of er een drinkbak op zit).
We hebben ook 2 putten geslagen( in de wei en in de bak) zitten zo'n 30 meter diep. Daar ging de bakberegening op en water voor de paarden. Geen idee hoe duur ( ex betaalde het) maar met put slaan, pomp en motor erbij was het niet goedkoop...
Ik heb hier een put en die mag maar 14 meter. En er mogen sinds 2009 geen nieuwe putten meer gegraven worden. Dus even uitzoeken bij de gemeente is erg verstandig. Welke gemeente is de wei? Is dat in Nederland?