Paard aakt stal open?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoveChamp

Paard aakt stal open?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 00:12

Hallo,

Ik weet niet of het hier goedstaat zo niet merk ik het vanzelf :)

Nu heb ik een klein probleempje... Mijn paard maakt (denk ik) zelf de stal open..

Mijn paard staat bij vrienden gestald en op hun na komt er verder niemand. Als ik gevoerd heb dan controleer ik altijd mijn stallen goed na en elke keer zijn ze goed dicht. Nu heb ik deze week al 2x gehad dat hij toch nog los rond huppelde. gelukkig loopt hij altijd na het eten toe en gaat dus niet ver. Nu denk ik dat hij zelf de stal open maakt wantja wie zou dat anders doen..? Maar nu gaat mijn stal dus wat stroef open (de veer gaat nogal stroef) en ook moet ik tegen de deur aan duwen wil ik hem open krijgen. Eigenlijk kan hij van binnenuit dus niet open gemaakt worden maar toch lukt het mijn paard? Het is in ieder geval een groot raadsel en ik weet even niet meer wat te doen. Nu heb ik het ookal 1x met een stro touwtje geprobeerd en zelfs dan nog. Dit is alleen als ik ben geweest als hun zelf mijn staldeur dicht doen is er niets aan de hand. Maar het is nu al 3x gebeurd in zeer korte tijd.

Om even een duidelijk beeld van mijn stal te krijgen hier een paar foto's. Deze foto's zijn van internet en dus niet van mijn eigen stal.

Afbeelding
Afbeelding

Nu kan mijn paard dus niet naar buiten kijken want dit is een geheel.
In zijn stal heeft hij een bal waar hij niets mee doet.
Vragen mogen gesteld worden.

xRiiannex

Re: Paard aakt stal open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 00:30

Een camera ophangen?

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 00:33

ketting op de deur doen met een panieksluiting, in nood kan de deur gewoon open maar hijzelf kan dat dan niet meer :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 01:14

Dus als ik t gped begrijp, stat je paard in een stal waarbij , als voorbeeld de foto, her hout tot boven getrokken is en geen spijlen?

Geloof me, dam zal bijna ieder paard proberen uit te breken. Zoals ik het zie heeft hij/zij dan geen gelegenheid om
Iets te zien, alleen om te horen. Verveling dus en dan Gaan ze andere dinfen zoeken.. Een plastic bal helpt daar echt niet tegen :n

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:33

Als ik het goed begrijp is het een sluiting waarbij je de spijl naar beneden moet trekken? Gaatje boren in de spijl onder het bewegende deel en splitpen er doorheen kan een oplossing zijn of gewoon een ketting met een musketonhaak.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 11:24

Celiien schreef:
Dus als ik t gped begrijp, stat je paard in een stal waarbij , als voorbeeld de foto, her hout tot boven getrokken is en geen spijlen?

Geloof me, dam zal bijna ieder paard proberen uit te breken. Zoals ik het zie heeft hij/zij dan geen gelegenheid om
Iets te zien, alleen om te horen. Verveling dus en dan Gaan ze andere dinfen zoeken.. Een plastic bal helpt daar echt niet tegen :n

Nee de stal is hetzelfde als de voorbeelden. Tot halverwegen hout en dan spijlen. Hij kan alleen niet zoals op de onderste foto zijn hoofd buiten de stal doen. Dit is net zoals op foto 2 dicht met spijlen. Aan da achterkant van de paardenstallen begint de koeienstal waar ze wel overheen kunnen kijken.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 11:26

Dankje voor de oplossingen ik ga het eens proberen. Helaas mag er niet in geboord worden want het is niet mijn eigen stal.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:39

Kan me haast niet voorstellen dat paard de stal dan opeb krijgt.

Maar probeer in derdaad eens om er een kettibg of zo er om heen te doen.

Anders toch een keer camera ophangen

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 11:52

LuckyLuna schreef:
Kan me haast niet voorstellen dat paard de stal dan opeb krijgt.

Maar probeer in derdaad eens om er een kettibg of zo er om heen te doen.

Anders toch een keer camera ophangen

Ik kan het me inderdaad ook niet voorstellen. Maar er is niemand daar die de stal open zou zetten. Ik zal vanavond wel een ketting proberen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:59

Wij hebben dan wel niet dezelfde boxen (gewoon deuren met schuifsluiting) maar voor de boxen van ontsnappers hier, hebben we trailerkettingen geïnstalleerd. Die hangen dan voor de boxdeur langs, bevestigd aan twee ringen. Dit zou jij ook kunnen doen, bevestigd aan weerszijden van de deur aan de tralies. Dan kan hij de deur trouwens niet eens opzij schuiven.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:15

Mijn paard maakt deze box ook open, ik heb er gewoon een ketting met musketon haak omgedaan..En nu geen enkel probleem meer..

Mousaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:25

Op de manege precies dezelfde stallen, een ketting vor gedaan met musketon haak, ze komen er niet meer uit :D

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 12:32

Okee heel erg bedankt ik ga het proberen :)