aangezien ik nog niet de zoveel nuttige berichten heb kunnen plaatsen en toch wel een beetje advies kan gebruiken. heb hehet topic paddock paradise wel gevonden. Ik kan wel her en der ja en vind ik ook plaatsen maar dat valt niet onder nuttig..
Vandaag hebben wij een huisje bezichtigd wat best leuk lijkt met evt bijna een hectare land. Maar deze ligt dus op veengrond en volgens de eigenaar erg nat. Niet de meest slimme actie hier 24/7 mijn twee tinkers en shetje op te laten lopen. Momenteel huur ik een weide half hectare op hoog gelegen zandgrond en ben dus niet gewend aan veengrond. Als ik al plassen heb staan zijn deze in een dag droog.
ik vraag mij dus ten zeerste af of dit een slim plan gaat zijn. De eigenaar heeft de weide ooit laten draineren maar zegt ook dat de sloten vol water blijven staan met nat weer. Is het überhaupt mogelijk een paardvriendelijke leefomgeving te creëeren op dit perceel? Of wacht ik tot we een koper vinden voor ons huis en die mijn weide over kan nemen en ik een huis terug koop op goede grond..tsja..
ik wil eigenlijk niet tot de conclusie komen dat de paarden verzuipen en ik afstand heb gedaan van mijn perfecte droge weide. Zijn er hier misschien mensen die dit hebben meegemaakt. . Paarden eindelijk in de pyama voeren maar met lieslaarzen..