Wat zijn jullie ervaringen met deze twee prachtige manieren van het natuurlijk houden van paarden. Is er nog een bepaalde voorkeur?
Alvast bedankt voor de reacties!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mystery1980 schreef:alles hangt af van de uitvoering bij beide systemen, maar persoonlijk zou ik voor een paddock paradise gaan.
Groot nadeel van hit actief vind ik het eten per tijdseenheid, paarden eten bv beduidend minder in dezelfde tijd als ze worden afgeleid door dingen in de omgeving. Die van mij stond soms rustig om zich heen te kijken in zijn eet-tijd.
_Nelleke_ schreef:Het zou banketstaaf zijn dat jouw paard en mijn paard naast elkaar staan in een PP, die van mij schrokt al het eten weg voor de neus van jouw paard. Gevolg: voernijd bij jouw paard op lange termijn, mijn paard structureel te dik, die van jou te dun.
_Nelleke_ schreef:mystery1980 schreef:alles hangt af van de uitvoering bij beide systemen, maar persoonlijk zou ik voor een paddock paradise gaan.
Groot nadeel van hit actief vind ik het eten per tijdseenheid, paarden eten bv beduidend minder in dezelfde tijd als ze worden afgeleid door dingen in de omgeving. Die van mij stond soms rustig om zich heen te kijken in zijn eet-tijd.
Maar het is dan toch juist mooi dat je dat dan per paard kan afstemmen? Mijn paard is een schrokker, dus die krijgt dan gewoon minder minuten. Paarden die lekker rustig staan te eten kun je gewoon makkelijk veel meer minuten geven.
Het zou banketstaaf zijn dat jouw paard en mijn paard naast elkaar staan in een PP, die van mij schrokt al het eten weg voor de neus van jouw paard. Gevolg: voernijd bij jouw paard op lange termijn, mijn paard structureel te dik, die van jou te dun.