sterk graasmasker, welke het beste?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

titan

sterk graasmasker, welke het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 21:03

Hallo,

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een sterk masker.
De situatie is als volgt:
Paard heeft een nylon masker om. Na een paar dagen met het masker te hebben gelopen heeft een mede weidemaatje besloten om er alles aan te doen om het masker af te krijgen...

Na 10 minuten ligt het masker af. Nu dacht ik het te hebben opgelost Door een halster erover te doen...Dit hielp totdat het andere paard het rubber volledig gesloopt heeft.
Heb al veel geprobeerd maar het paard met een missie wint.

Wie weet een onverwoestbaar graasmasker??

Groetjes

Hillady

Re: sterk graasmasker, welke het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:19

titan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 21:37

Oke, ja deze had ik gezien. Wat duurder is niet erg. Vraag me alleen af bij deze of het van dat harde plastic is? Want dan kan het vast kapot na wat trekken haha.of is het echt heel stevig materiaal?

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:39

titan schreef:
Oke, ja deze had ik gezien. Wat duurder is niet erg. Vraag me alleen af bij deze of het van dat harde plastic is? Want dan kan het vast kapot na wat trekken haha.of is het echt heel stevig materiaal?

Het is echt stevig. Pony's staan met 3'en in het land, en pony's bijten ook graag dingen kapot ( natuurlijk niet alle) maar deze zijn heel erg stevig,

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:40

Ze zijn heel flexibel hoor. Wel hard plastic. Ik heb er 4, voor al mijn paardjes 1 en ik ben er erg tevreden over.

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:51

Mijn haf sloopte ze allemaal of kreeg ze af. De greenguard blijft perfect zitten! Is wel wat duurder maar is het geld dubbel en dwars waard. Tip: koop het speciale halster erbij, zonder dat halster kreeg Charlie hem toch nog af...

titan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 22:04

Oke bedankt voor de reacties. Hij doet het niet zelf af dat scheelt. Maar dat andere paard hangt er aan met zn tanden en trekt het eraf/kapot

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:58

Bij de paardendrogist is er nu een testweek voor de greenguard :)

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:29

Ik heb nog een greenguard inclusief halster te koop. Is nog in heel goede staat.
Mocht je interesse hebben dan kun je me een pbtje sturen.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:57

Ik vraag me af of het niet gevaarlijk kan zijn als dat andere paard zo aan het masker trekt. Zag pas op facebook een foto van een lelijke wond aan het oog van een paard door een halster.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 18:04

Mijn paard moest er ook een van de dierenarts, maar ik vond het pure mishandeling. 'Gelukkig' had ze hem ook binnen een maand gesloopt en ik heb geen nieuwe meer gekocht.

Daarnaast heb ik ook nog meegemaakt dat m'n paard hem af had geschuurd en de pensioneigenaren te laks waren om het weer om te gaan doen, waardoor m'n paard 4 uur gras heeft gegeten terwijl ze niks gewend was.

Waarom moet je paard een masker om? Is het geen optie om je paard op een kaal stukje te zetten?

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:25

demo_love schreef:
Mijn paard moest er ook een van de dierenarts, maar ik vond het pure mishandeling.

Dat valt best mee. Mijn ene paard heeft hem ook regelmatig om (greenguard) en hij kan er prima mee overweg. Zo kan hij een flinke tijd de wei in en eet toch niet te veel.

titan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 07:20

Hij staat nu als optie in de avond op stal. Hij moet afvallen en reageert niet goed op zoveel gras helaas. Op een kal stukje zetten is geen optie en zie hem toch ook liever in de koude staan.

we hebben een nieuwe gekocht. Deze blijkt wat steviger te zijn waardoor hij nog steeds heel is. Als hij dagelijks wel om blijft ga ik het s nachts weer proberen. Misschien is de lol ervan af? Haha

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:47

Is hij zo dik? :)) ach mooi dat er een beetje een oplossing is!

niels0683

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:55

Hier alleen maar heel goede ervaringen met de greenguard.... Alle anderen zorgen voor schuurplekken, kapotte lippen of kapotte maskers...