Nou had ik is een vraagje; net is in het nieuws verteld geweest dat het in bepaald provincies enorm is overstroomd(tot 4m). dan vraag ik me af wat doe je dan met je paarden die in de wei staan. Ik bedoel je kan je auto+trailer niet gebruiken(overstroomd). Je paard op het dak van de(eventuelle) schuilstal zetten lijkt me zo onmogelijk. Is er eventuel een oplossing die ik over het hoofd heb gezien? In ieder geval veel moed aan degene in z'on situatie zitten
Als je wacht totdat het water zo hoog staat dat er niet meer bij te komen is ben je natuurlijk te laat..Het enige dat je kunt doen is zo snel mogelijk, voordat het water te hoog staat, je paarden weg halen. Dat zal dus soms betekenen dat je inderdaad moet proberen een ander (tijdelijk) plekje voor je paarden te regelen. Maar het lijkt me inderdaad een nachtmerrie hoor, en hoop het nooit mee te maken.
4 meter?? da's wel een end zeg! Meestal gaat er wel een waarschuwing aan vooraf, lijkt me. En dan is het zaak om de dieren op een hoger gelegen deel te krijgen voor het water zo hoog staat dat er geen beginnen meer aan is!
Nee, eergisteren was het op sommige plaatsen echt zonder verwittiging, op 20min tijd alles onder water op sommige plaatsen... Dus dan kan je vergeten dat je je paarden nog kan verhuizen...
joyce B
4 meter hoog zal echt niet zo snel gebeuren, dan moet er al een stuwdam gebroken zijn lijkt me... In een dal kan het natuurlijk wel heel vlot ineens overstromen en vollopen maar ook dan is het zo snel mogelijk uit het gebied halen of een hoge plek (heuvel?) zoeken.
donbrento
Geplaatst: 01-08-14 23:29
wel jammer om te zeggen maar 4 meter kan wel helaas.... woon dichtbij pittem en daar ging het allemaal al zo snel de de afvoergaten van de goot waren net als fonteinen. al snel stond alles onder water.
joyce B
ik heb het nieuws gelegen en er was inderdaad een plek in een dal waar het water allemaal heen stroomde en 4 meter hoog kwam. Dan baal je echt als je net in zo'n dal woont...
Wat een ellende voor die mensen die hun huis onder water hadden staan en wat een schade met al die weggedreven auto's die als bowlingballen door de ramen gingen...
Meestal is niet zozeer de hoeveelheid uit de lucht die zo groot is maar meer dat het zich verzamelt en door nauwe ruimte verder moet stromen en de afvoer niet voldoende capaciteit heeft. In ons vlakke nederland hebben we er voor gekozen om dan polders en uiterwaarden onder water te laten lopen, maar ja. we willen die grond natuurlijk wel zoveel mogelijk gewoon gebruiken dus ook hier gaat het wel mis dat dieren ineens tot hun buik in het ater staan als baasje niet op tijd gewaarschuwd werd of zo snel geen hulp kon regelen.