Een hele klus! Iemand tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jetsje

Een hele klus! Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 19:13

Anderhalf jaar na de dood van ( eigenlijk opa's paard) m'n fjord word het tijd om aan een nieuw paard of veulen te denken.
Maar aangezien mijn land en stal niet zo goed is onderhouden in al die jaren dat mijn oom hem in bruikleen had word het nu een grote klus!

Als eerste is de omheining nog van gaas en prikkeldraad.
Nou is dat gaas natuurlijk geen probleem maar al die meters prikkeldraad weghalen word al een week taak opzich.
Diata ( de fjord ) had hier nooit problemen mee aangezien ze 34 jaar terug is geboren en men daar nog geen kwaad in zag.
In al die jaren heeft ze nog nooit een wond gehad.
Maar aangezien ik het zelf toch veiliger vind omdat sommige paarden echt overal door heen lopen moet het weg!

De stal moet natuurlijk opnieuw geschuurd en geverfd worden.
Maar nu het probleem..
Aan de voorkant ( waar de wind er het meeste op staat ) beginnen een aantal gaten te ontstaan, nu nog klein maar is natuurlijk niet goed!
Ik denk dat het verstandigste is om er dus planken over heen te doen en die te behandelen met speciaal spul voor de weersomstandigheden.
Omdat mijn opa die stal vroeger zelf gebouwd heeft wil ik natuurlijk dat in stand houden.

En de rest is gewoon een kwestie van schoonmaken en onkruidwieden.

Heeft iemand tips over wat misschien beter is wat te doen of misschien een handigheidje in het verwijderen van prikkeldraad of de voorkant weer mooi en vooral goed te maken.. Dan ben ik daar heel blij mee!
Natuurlijk heb ik al wat tips gehad, maar misschien zit hier iemand die een gouden tip heeft voor dit soort klusjes.

Ik heb de omheining wel een beetje vaag beschreven maar het bestaat dus ook uit veel palen met kippengaas en prikkeldraad. ( het is een goede omheining als je het ziet staan! )

Ik wil wel even benadrukken dat ik niet vraag om een mening over : hoe Diata gehouden werd in het land, hoe slecht de huidige omheining is, het kopen over een paard of veulen.

Het gaat er om dat ik een goed leefgebied voor mijn toekomstige paard wil creëeren.

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:20

ik weet niet hoe groot het is wat je opnieuw moet doen aan de stal, wij hebben damwand platen aan de buitenkant.
Laatst bijgewerkt door Valuna op 28-07-14 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Re: Een hele klus! Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:23

Draad is misschien het makkelijkst oprollen met een stok er door heen.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 19:54

Het is in de lengte groot maar de breedte misschien 3 meter.

Dus 3 breed en 2. Hoog.. Zoiets!

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 19:54

kohtje schreef:
Draad is misschien het makkelijkst oprollen met een stok er door heen.

Handige tip! Had ik zelf namelijk nog niet aan gedacht!

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:30

Ik woon zelf op een boerderij en daar moeten wij af en toe ook prikkeldraad opruimen. Wij doen het met een rol gaas, hier wikkel/rol je dan het prikkeldraad omheen. Hierdoor hoef je het niet in je handen te hebben, want dat is niet zo'n pretje :P