Als de mazen groter zijn dan 3x3, doe je 2 aanhangernetten iets scheef over elkaar heen. Heb ik ook Ideaal!! Ze gaan wel wat sneller kapot dan de echte slowfeeder netten denk ik (nooit gehad, werk altijd al met Action netten ), maar het kan echt wel uit om dan een nieuwe te maken.
Wij hebben ondertussen bijna in alle stallen zo'n hooinet hangen, maar dan wel een beetje omgebouwd. Door bovenin elastiek te doen en de hoekpunten met karabijnhaken vast te zetten kan je de netten gemakkelijk vullen. Zal proberen vanmiddag een foto te maken
De netten van epplejeck heb ik ook. De kleine netten. Ik overwoog de grote netten te kopen. Maar zo'n groen net dat je over de breedte vd stal kunt hangen spreekt me ook wel erg aan. Mijn stal is 4 meter breed. Een net van 3 meter zou al mooi zijn. Moet zeggen dat de netten van EJ wel heel sterk zijn. Bovendien vertraagd het het eten, maar maakt het het eten niet onmogelijk. Uit sommige netten krijgen ze bijna niks gepeuterd... Wanneer je foto's hebt: graag!
Ze zijn er in verschillende maten, heb zelf de kleine van 1 bij 1 voor in mijn stal. Ben er zeer tevreden over!
Naath86
Geplaatst: 28-07-14 15:02
Ik heb zelf deze van de paardendrogist. Deze bevalt mij erg goed! Pony kan er ook erg goed mee overweg en zet regelmatig haar tanden erin, maar het net blijft wel heel!
En zo hangt ie op stal, dit is overigens de medium. Er is ook nog een large versie. In de medium versie die ik heb, kunnen ongeveer 3 á 4 plakken hooi en doet ze zo'n 5/6 uur mee denk ik...
Ilse_123
Geplaatst: 29-07-14 00:01
Bij de action Daar verkopen ze voor een paar euro een afdeknet voor je aanhanger met kleine mazen. Je hoeft niet eens heel erg handig te zijn om daar een mooi groot net van te maken
Zijn super sterk en gaan jaren mee bij intensief gebruik.( in weer en wind) Ik heb een aantal verschillende maten en mijn paarden zijn niet zachtzinnig daarom heb ik veel verschillende netten uitgeprobeerd, de een naar de ander werd gesloopt maar deze niet! Ze zijn echt duurzaam.
Pmarena hier op boky verkoopt volgens mij los net om zelf te knopen
Ilse_123
Geplaatst: 01-08-14 10:41
hm, mijn aanhanger net gaat prima mee hoor. ik heb het zeg maar dichtgeknoopt aan de zijkant met het elastiek dat erbij zit. Voordeel van elastiek is dat het niet zomaar kapot gaat.
Ik heb ook een aanhangernet van de Action en die dubbelgevouwen en vastgemaakt met kabelbinders aan de zijkant. Bovenaan op de hoeken twee karbijnhaken en ik kan hem overal ophangen. Werkt erg goed en is ook Haflingerproof, dus sterk.