Iemand ervaring met deze schuilstalletjes? (zie topic)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HeroMy

Iemand ervaring met deze schuilstalletjes? (zie topic)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 16:06

Heeft iemand ervaring met de schuilstalletjes van http://www.schuilstal.com?

Het gaat me dan om de metalen exemplaren, zie http://www.schuilstal.com/nl/modellen/m ... uilstallen

Ik vraag me vooral af of ze goed blijven staan / zwaar genoeg zijn (vergelijkbaar met bijv zeecontainer).
En ik vraag me af of ze inderdaad verplaatsbaar zijn, zoals beschreven wordt zou dat kunnen mbv de eronder te monteren 'sledes'.

DubbelFun

Re: Iemand ervaring met deze schuilstalletjes? (zie topic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:21

Ik denk dat ze nog niet de helft wegen van een container en als ze op de wind staan ze best wel eens van hun plek kunnen komen als er een stevig woei staat.

HeroMy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 16:36

Nou daar ben ik dus ook bang voor. Ze worden wel 'verankerd' maar goed... je moet er toch niet aan denken dat je stal ergens in de sloot belandt :+

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:42

ik vind ze verdacht veel lijken op van die overdekte fietsenstallingen die je vaak ziet. die waaien ook niet zomaar weg, dus denk dat als ze goed verankerd worden ze echt niet zomaar wegwaaien.

Roannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:50

Ik heb geen idee of die goed blijven staan..
Wij hebben zelf een hokje gebouwd en vonden dat deze wel stevig genoeg was voor de stormen van vorig jaar.. nou nee dus.. Hokje omgewaaid door het hek heen, nog net niet in de sloot beland. Dus ik zou echt informeren/ bekijken of ze echt helemaal stevig/ zwaar zijn.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:52

Lijkt me ook dat je ze moet neerzetten dat er niet al teveel wind onder kan, verder wel nette stalletjes lijkt zo.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:52

ik vind ze er eigenlijk wel super mooi uitzien.. netjes, vallen goed weg in de omgeving..
en inderdaad goed verankeren en dan zou het toch geen probleem moeten zijn lijkt mij

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:56

Rintah schreef:
ik vind ze verdacht veel lijken op van die overdekte fietsenstallingen die je vaak ziet. die waaien ook niet zomaar weg, dus denk dat als ze goed verankerd worden ze echt niet zomaar wegwaaien.

Die fietsenstallingen zitten met een flink blok beton onder de grond verankerd ;)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 07:38

Een vriendin van mij heeft zo'n stal staan met de opslagruimte erbij. Ding is niet te tillen, laat staan dat het weg waait.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 07:44

Ik vind ze er mooi uitzien hoor. Denk dat menig paard en eigenaar er best blij mee zou zijn. Het is soms net genoeg om voer droog te houden en lekker te poetsen e.d. En je kan ze huren dus als je het niet bevalt doe je hem weer weg. Of je gaat voor een ander type.

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 07:49

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 07:52

Wat iemand hier boven ook al schrijft, je kunt ze huren (en dat kost per jaar niet veel vind ik).
Mocht dat bevallen kun je er altijd nog een kopen.

HeroMy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 14:52

@Renate bedankt voor de link +:)+ lees goede ervaringen, super!

Vind ze er zelf keurig uitzien en met die afsluitbare ruimte lijkt me zo handig.
We kunnen hem evt aan onze container vast maken aldus mijn man :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:59

Ik haak in. Het kan hier vreselijk waaien, dan moeten ze wel blijven staan.
En metaal en blikseminslag?

HeroMy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 15:04

Met metaal heb je ook te maken met container. Dat blijft toch helaas altijd een risico met dieren op de wei en onweer ...

Denk dat je wel goed moet plaatsen dus zoveel mogelijk met 'kont' in de richting van waar het meeste de wind vandaar komt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:57

Ik heb zo'n schuilstal staan en ben er zeer tevreden mee. Hij wordt keurig verankerd in de grond (met lange pennen), maar het is natuurlijk sowieso slim om hem zo te plaatsen dat je paarden er uit de wind in kunnen staan. Doorgaans is de wind in NL west/zuidwest, dus dan kun je hem het beste plaatsen met de achterkant naar die richting.

Wij hebben een grote (6 meter) met tussenschot, geen slede. Maar ik ben toch niet van plan hem te verplaatsen.

Het is een zeer degelijke schuilstal, wij hebben hem in het donkergroen, zodat hij ook niet zo opvallend aanwezig is. Wij huren hem, omdat ik eerst wilde proberen of het wel zou bevallen. Maar dat doet hij, dus ik denk dat we hem gaan kopen. Alhoewel huren ook verder prima is, kosten vallen erg mee.

Ik kan het iedereen aanbevelen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:02

@tine10: hoelang zijn die pennen waarmee hij verankerd is ??

Overigens zou ik een schuilstal voor 24/7 buitenpaarden niet op het Z/W zetten maar eerder op het N/O. Dáár komt de koudste wind vandaan en stuifsneeuw. Z/W komt de warmere zomerwind vandaan, maar ook veelal de regen.
En dat is precies de reden waarom ik deze stallen minder geschikt vind als buitenstal; ze zijn te ondiep om de boel van binnen droog te houden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:41

Dubbeldun: ik weet niet precies hoe lang, maar een heel eind. Ben het niet met je eens mbt de plaatsing van de stal. NO wind hebben we maar heel zelden, regen en W/ZW wind heel vaak. Ze kunnen altijd nog achter de stal schuilen tegen NO wind. Maar goed, dat is mijn mening.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:49

Weet iemand hoeveel er bij komt aan huur/kosten met zo'n afgesloten stuk erbij, dat nieuwe dus? Of kijk ik nu zo scheel en staat het wel op de site?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:50

@pacific: gewoon vragen aan die firma.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:52

Ja, dat kan natuurlijk ook :D.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:55

Zien er goed uit die schuilstallen. :j Geen ervaring mee verder.

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:02

Ziet er netjes uit. Ik denk dat ze nog best wat wegen of anders goed vast gezet worden.

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:56

Ik heb er eentje en ben erg tevreden over. Staat zeer goed verankerd en ziet er na dik een jaar nog als nieuw uit. Komt niet van zijn plaats, zelfs niet met de zware stormen die we de laatste tijd hebben gehad.
Staat bij mij inderdaad ook op zuid-west, omdat daar de meeste wind vandaan komt en niet te vergeten de zon daar het meest staat, biedt op deze manier ook beschutting als de zo'n op z'n warmst is. Voor andere windrichtingen heb ik al enige bescherming. De paarden maken er ook echt gebruik van, vooral in de herfst.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:52

zien er mooi uit hoor.
denk dat die niet zomaar weg waaien