Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DubbelDun schreef:Nee, die uittrekbare poortgrepen ,met alleen een ijzerdraad is niks. Die met elastiek+stroom zijn veel beter.
Júist met strookbegrazing is het handig om houten palen aan de zijkant te hebben; daar kun je mooi een lint goed strak tussen spannen. Ik heb het op mijn weilandje ook zo gedaan en dat werkt heel handig. Mits het land niet te breed is natuurlijk
DubbelDun schreef:Nee, die uittrekbare poortgrepen ,met alleen een ijzerdraad is niks. Die met elastiek+stroom zijn veel beter.
Júist met strookbegrazing is het handig om houten palen aan de zijkant te hebben; daar kun je mooi een lint goed strak tussen spannen. Ik heb het op mijn weilandje ook zo gedaan en dat werkt heel handig. Mits het land niet te breed is natuurlijk
ikke schreef:DubbelDun schreef:Nee, die uittrekbare poortgrepen ,met alleen een ijzerdraad is niks. Die met elastiek+stroom zijn veel beter.
En als de afstand groter wordt, moet je wellicht kiezen om meer palen op je lange stuk te zetten.
Wil je het echt netjes maken, maak je zijkantomheining met houten palen, zodat je het lint daar mooi strak tussen kunt spannen. De strook-afzetting doe je dan met prikpaaltjes die je verbindt met de vaste omheining. Hiervoor zijn diverse oplossingen beschikbaar.
Cerastes schreef:ikke schreef:En als de afstand groter wordt, moet je wellicht kiezen om meer palen op je lange stuk te zetten.
Wil je het echt netjes maken, maak je zijkantomheining met houten palen, zodat je het lint daar mooi strak tussen kunt spannen. De strook-afzetting doe je dan met prikpaaltjes die je verbindt met de vaste omheining. Hiervoor zijn diverse oplossingen beschikbaar.
Ja zoiets dacht ik ook...
Shirley schreef:Dan zou ik een soort paddockje rond de schuilstal maken met "echte" palen ( daar heb je dan wel isolatoren voor nodig) en vanuit daar een verdeling maken met prikpaaltjes en openingen zodat je het weitje van je keuze kunt openzetten EN de paarden toegang hebben tot de schuilstal.
Anders maak ik morgen wel even een foto van hoe ik het op mijn wei heb.DubbelDun schreef:Als je het helemaal leuk wilt maken dan maak je rondom een track van waaruit de schuilstal te bereiken is en in het midden 2 weitjes.
Dan heb je een paddock-paradijs
Koper schreef:DubbelDun schreef:Als je het helemaal leuk wilt maken dan maak je rondom een track van waaruit de schuilstal te bereiken is en in het midden 2 weitjes.
Dan heb je een paddock-paradijs
NEE dan heb je een wei met een pad eromheen. Jaime Jackson zou huiveren als hij je post las. Er komt echt véél meer bij kijken voor je het paddock paradise mag noemen.
Who the.... is hij om te bepalen wat ik (of TS) wel of niet mag doen of benoemen.