2,50 is te ondiep, als het paard gaat draaien draait ie op zijn achterbenen en daar kun je kwetsuren van krijgen. Voor een paard van die grootte heb je minstens 3,60 nodig.
Ik had mijn merrie thuis in een stal van 2,80 bij 3,80 staan dit ging prima, ze lag ook lekker languit te slapen. Zij is alleen 1.68 en een paard van 1.80 heeft toch eigenlijk wel iets meer ruimte nodig maar 3 bij 6 zou ik geen gekke maat vinden.
Er zit een wereld van verschil in wat de baas 'geen gekke maat' vindt en wat een paard qua grootte nodig heeft. Languit slapen in een stal van 6 meter zal het probleem ook niet zijn. Alleen doet een paard dat minder vaak als draaien. En daar zit hem nu net het probleem.
vuurneon
Geplaatst: 25-07-14 16:22
Het kan prima, maar dan als open stal; schuilstal dus. Wij hadden wel een paard van 1.80 in een stal van 3*3 maar 3 meter was vrij krap wat dat betreft. Was prima om tijdelijk even te staan (als schuilstal), maar echt liggen of fatsoenlijk de kont keren was niet handig. Vooral het draaien was echt heel onhandig.
RianneH
Geplaatst: 25-07-14 16:24
Heb je de mogelijkheid om te werken met halfhoge wanden? Waar het paard bij draaien haar hoofd overheen kan doen?