Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
OP EEN HECTARE?! PFF.. mogen ze geen gras hoeven, maar pff, vind het klein, ook oudjes mogen ruimte hebben hoor!Citaat:Ik denk zelf aan 6 paarden voor de buitenste track, en 7-8 voor de binnenste
FriesWytske schreef:Ik zou hier, als mijn paard niet meer op gras kan staan, niet voor kiezen. Dan zou ik hem/haar een spuitje geven. Vind het geen paardwaardig bestaan, als ze niet meer op de wei mogen, omdat ze dan ziek worden.
KingYasFenn schreef:@
PowerReiner
dat bedoelt ze niet..
ze bedoeld als ik al een paard had dat met pensioen moet.. Dus niet meer op gereden kan worden en dus enkel nog op de wei komt te staan..
zou ik niet voor zo'n paard kiezen dat toch al niet op een wei mag staan omdat het geen gras mag hebben, dat het dan maar tot zijn dood op het zand/paddock etc moet staan.
Ze zegt niet, een paard wat niet op de wei komt wordt ziek.
ze zegt alleen, ik zou mijn paard het niet aandoen om als hij klaar is met werken voor zijn ruiter, zijn pensioen enkel op een zandbodem te doen..
ze maakt hem dan liever af omdat ze vindt dat enkel op de weide staan tot je dood alleen paardwaardig is als er ook gras is
Enja, sommige paarden kunnen nou eenmaal niet op het gras omdat ze dan ziek worden en dan komt inderdaad de vraag, hij is al zo oud dat je er niet meer op kan rijden;
- ga ik hem op een pensioenstalling binnen zetten of buiten alleen in de paddock
- of maak ik hem liever af omdat ik vind dat het alleen paardwaardig is om met pensioen te gaan MET gras op het weiland (zoals een paard leeft)