stalling pony met EMS

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gowgirl

stalling pony met EMS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 11:16

Voor mijn pony ben ik op zoek naar een stal waar ze sober gehouden moet worden ivm gevoelig zijn voor suikers. Nu heb ik twee opties, welke zou jij kiezen?

1 klein stukje land met alleen onkruid, hier kan ik haar bijvoeren met voordroog uit slowfeeder en kan ik zelf bepalen hoeveel. contact met andere paarden op naastgelegen landje.

2 24/7 op land waar ze dagelijks strookje uitgegroeid gras erbij krijgen. Op het oude stukje land staat nagenoeg geen jong gras. Gras is bemest met koeienmest.

alice0cullen

Re: stalling pony met EMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:38

De eerste een wei die wordt bemest met koeienmest heeft altijd meer voedingswaarde ik weet niet of het meer suikers in zich heeft.

Wij hadden de paarden een maand op een land bemest met koeienmest en de twee Friezen waren meteen bevangen en hadden een behoorlijke graspens

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:50

Waarom sowieso een paard die gevoelig is voor suiker op weiland willen houden ??
Kort gras is gestresst gras en dus fructaanrijk. Zoek een paddockparadijs; meer beweging, minder gras, beter voor je paard.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:03

Er is al een centraal topic voor het kiezen tussen stalmogelijkheden :o [VSW] [Centraal] Welke stal moet ik kiezen?

Maar ik zou zoals al gezegd ook op zoek gaan naar paddock(paradise) en niet op een stuk land zetten.

Jouw eerste optie met al dat onkruid zou ik me niet veilig bij voelen, wat als je er niet bent en het voordroog toch opraakt, of je paard gewoon eigenwijs is en dat onkruid gaat eten :n
De tweede optie met de koeienmest lijkt me ook geen goed idee als ik alice0cullen mag geloven...

succes met zoeken! +:)+

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:54

Ik zou geen 24/7 weidegang doen voor een paard met ems. en onkruid zit ook veel suiker in. liever een stal waar de paarden veel op zandcen verharding kunnen met schraal ruwvoer en slechts beperkt op het gras. Dan loop je minder risico. geen gras zou nog beter zijn. maar ja... ik vind het zo sneu dat ik mijn merrie dus nog wel een aantal uren op het gras laat. maar dag en nacht nooit meer!