mrie schreef:Geef haar een paar dagen rust, vlas of stro maakt eigenlijk niet uit. Afspuiten is verstandig maar zet vooral geen harde straal op de wond, dan spuit je vuil dieper de wond in. Laat het water er over lopen met de kracht van een regenbuitje (nee niet zo'n zomerhoos als vanmiddag, die gaan iets te hard) Je spuit dan meteen resten van stro of vlas weg.
Heeft de wond de neiging tot ontsteken, zet haar dan een paar dagen lang een kwartiertje in lauw/warm water met soda of groene Biotex. Waarschijnlijk gaat het dan snel weer beter want dat ontsmet.
Je veearts er bijhalen kan ook, die gaat dan antibiotica spuiten, geeft je wat adviezen en geeft je een gepeperde rekening. Niet dat ik tegen veeartsen ben hoor, maar het moet wel echt nodig zijn en dat is dit in mijn ogen nog niet. Als het slechter gaat kun je de veearts er altijd nog bijhalen.
Zet je beest gewoon als altijd in de wei, de wond moet beweging hebben zodat niks stijvig wordt
Zo denk ik er ook over mbt de dierenarts! Dankjewel voor je verdere reactie.. Koelen doe ik altijd net erboven met een zachte straal, zodat het er overheen loopt en niet erin