Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
svb16 schreef:IK heb mijn haflinger en mini appaloosa in de zomer en winter altijd buiten staan. In de winter als er te weinig gras is in een ruime paddock met schuilstal. Ik voer hooi en brokken in de winter.
En in de zomer 24/7 op de wei waarbij ik steeds een strook gras bij geef.
schuilstal gebruiken ze hier best veel.
.
verder hebben we recent een poel gegegraven.. op 1.20 hebben we nog geen grondwater dus er wordt nog een put geslagen...ze rennen er in ieder geval graag doorheen..dat was t zo n beetje... we hebben alle ideeen die we verzameld hebben de afgelopen jaren toegepast bij ons thuis, voorheen op de pensionstal was dat uiteraard geen optie..dus we hebben ons lekker uitgeleefd..
inloop container stal met verharde paddock v 8x6 aansluitend gedraineerde zandbak van 6 x 24 en dus evt uitloop naar die 2ha weide winters onbeperkt hooi en ze doen het uitstekend. Dik pak haar in de winter en ik zie altijd 2 tevreden paardjes staan.
voor de paarden een heerlijke plek. Ze drinken nu gewoon zelf uit de sloot, maar als het straks weer natter en kouder wordt, vullen wij de waterbak. Met vorst een ramp; ijs hakken is echt niet tof 

).