Hallo ik heb een vraagje voor jullie, mij pony heeft last van roos/schilfers, bij de manen het ergste. hebben jullie misschien nog tips er iets tegen te doen of komt het puur door de zomereczeem, ik doe de manen al zo goed als elke dag met water en een fijn kammetje schoon maken en help op zich wel maar zijn er meerderen manieren ervoor vindt het zo sneu voor der omdat het ook nogal jeukt, ik gebruik al een middeltje tegen de jeuk zelf maar de schilfers blijven terug komen.
En hebben jullie nog fijne tips tegen zomereczeem? ik gebruik zelf al appelazijn en knoflook er tegen maar zijn er meerdere fijne tips.
Schilvers : klitwortellotion = cylindrische fles met paarse dop van kruidvat (bij de shampoo's/antiroosproducten) 1x per 2 weken gebruiken en niet op wondjes ivm alcohol
Jeuk : deken en of derfen. Verder zo min mogelijk krabben/schuren/poetsen/etc. hoe minder gepruts en dus irritatie van de jeukplekken hoe minder jeuk op lange termijn (ook genezende wondjes jeuken bv).
Knoflook is giftig en werkt ook in lage dosis weerstandsverlagend wat je juist niet wil.
Verder goed op gewicht houden, 3-4x per week in het zweet werken (helpt met de histamineafbraak) en zorgen voor genoeg vit. min. samen met een zetmeelarm dieet en uitgebloeid of geen gras.