Op vakantie, en de paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melvinrandy

Op vakantie, en de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 20:35

Hee bokkers,

Ik ben benieuwd wat jullie met jullie paarden doen als je op vakantie gaat. Sinds wij paarden hebben zijn we niet meer op vakantie geweest. We hebben namelijk geen oppas of iets dergelijks.

Hoe doen jullie dat als je geen oppas hebt, en toch op vakantie wilt? Tijdelijk voor 2 weekjes een stalling zoeken?

Groetjes

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:43

Wij brachten de paarden altijd ergens heen waar ze dan 24/7 in een weiland konden lopen en er op gelet werd door de eigenaren van de pensionstal. (we hebben wel de luxe dat het een kwestie is van de weg oversteken, hebben ze maar 1 keer met de trailer ergens heen gebracht toen ze daar niet terecht konden)

Ze hadden ook thuis kunnen blijven maar zo kon de wei thuis ook even bijkomen en had de oppas in huis (zonder verstand van paarden) het wat makkelijker.

irene_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:43

Wij vragen onze buren om ze binnen en buiten te zetten en te voeren. Als zij op vakantie zijn doen we dat ook voor hun. Maar ik moet er wel bij zeggen dat we sinds we paarden hebben niet meer langer dan 4 dagen van huis zijn geweest..

_Floortje

Re: Op vakantie, en de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:44

Die van ons gaan gewoon altijd mee :D

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:46

Mijn vriendin komt op het huis en de dieren passen. Zij reed vroeger ook altijd op mijn merrie, erg fijn en vertrouwd.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:46

Wij vragen iemand uit de familie/vriendenkring voor het oppassen.
Ze doen het vrijwel nooit zoals jij het wilt en ik vind het moeilijk om het uit handen te geven.
Daarom gaan wij alleen in het weideseizoen weg, dan kan er in verhouding weinig misgaan.
Mocht er wel iets misgaan dan zijn we nooit heel ver weg en kunnen we meestal in minder dan een halve dag weer thuis zijn.

Er bestaan overigens ook bedrijven waar je een betaalde oppas kunt inhuren.
En soms nemen we een paar paarden mee op vakantie.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:49

Vragen aan vrienden. We zijn nu drie weken weg en in totaal komen er 6 verschillende mensen langs om voor ze te zorgen.

1x ging ik echt voor langere tijd weg en toen hebben we de paarden op pension gezet met volledige verzorging :) Dat ging heel goed, we kregen ook af en toe een smsje met een update.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:49

Verschillend. Oppas gehad (verzorgster)
En straks mijn vader die de paarden verzorgd en onze buren doen ze smiddags en voor het slapen gaan.
Toen ik op pension stond kwamen er ook wel eens paarden voor een weekje. Wel wat meer gedoe voor de pensionhouder, aangezien ze gelukkig niet bij de groep werden gegooid.

NishwiKiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:20

De eigenaren van mijn paard hebben iemand gezocht (ben ik geworden) die zowel de klik met de paarden als met de eigenaren heeft. Het vertrouwen moest er zijn en nu krijg ik een aantal weken per jaar het huis en de hele beestenboel om op te passen als ze weg willen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:41

Dit jaar de vakantie verkeerd gepland,degene die voor Britta zorgt gaat nooit op vakantie.Dus geboekt en ze verteld dat ze ook een week gaat. Probleem dus wat te doen voor die week.Een schoonzus die voor poes en geit zorgt heeft niets met paarden.Ze kijkt wel of Britt niet ziek is.Maar Britt haar tanden moeten om de dag schoongemaakt worden en dan moet Britt een beetje in de houtgreep.Een advertentie op de manege durfte ik niet goed.Ik was bang dat de verleiding van een pony in de wei te veel was en dat ze op haar gingen rijden.Nu heb ik via via toch iemand gevonden.Hoop dat het goed gaat.Dus het leermoment was voor mij.Overleggen en dan pas boeken.

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:48

De laatste jaren plannen wij het zo dat ik en mijn ouders op andere tijdstippen op vakantie gaan. Zo is altijd iemand die voor de paarden (en de rest van de beestenboel) kan zorgen.

Voorheen kwamen mijn oom en tante met hun kinderen hier 'wonen' gedurende de tijd dat wij op vakantie waren. Ze hadden zelf een kleine tuin dus ze vonden het heerlijk als ze hier twee weken konden verblijven, zeker omdat de kinderen toen nog klein waren.
We hebben ook eens gehad dat dit niet uit kwam. De hond hebben we toen naar familie gebracht en de paarden werden door de buren verzorgd. Katten hadden we toen nog niet :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:39

Of mijn ouders komen in ons huis en zorgen voor alle dieren (honden, katten, geiten en paarden). Of we vragen iemand hier in de buurt (die zelf ook paarden heeft) om 2x per dag te komen voeren. Paarden staan 24/7 buiten. Maar inderdaad goed overleggen voor je je vakantie boekt.

Je kunt ook zo'n bedrijf inschakelen. Dat hebben wij 10 jaar geleden gedaan, toen we op huwelijksreis gingen. Maar dat is niet goed bevallen. Mensen zouden gescreend zijn en verstand hebben van paarden. Maar ze wisten amper hoe ze een halster moesten omdoen. Gelukkig hadden (en hebben) we heel makkelijke paarden en zeker nu ze sinds een paar jaar 24/7 buiten staan, dat maakt het voor de verzorgers wel makkelijker.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 23-07-14 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:40

Bij ons is het vol pension. Het is een kleine pension stal van 6 mensen

Alles wordt gedaan en anders is er altijd een stalgenoot die wel iets wilt doen.
bv een deken wisselen of eraf halen enz enz
Top!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:41

Mijn paard staat volpension op een middelgrote pensionstal/manege.
Als ik zelf op vakantie ga, dan rijdt mijn trainer mijn paard.
En we regelen de toezicht onderling tussen de andere eigenaren.
Dat werkt heel fijn vind ik :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:41

linnie050 schreef:
Bij ons is het vol pension. Het is een kleine pension stal van 6 mensen

Alles wordt gedaan en anders is er altijd een stalgenoot die wel iets wilt doen.
bv een deken wisselen of eraf halen enz enz
Top!

Ik denk dat de vraag bedoeld is aan mensen die paarden aan huis hebben staan. ;-)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:42

gewoon in pension zetten. hou er dus rekening mee dat je vakantie een 200 ( voor 2 paarden dan.. ) duurder wrodt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:44

Heb ik 1 keer gedaan, maar dat wil ik niet meer. Ten eerste kwamen de paarden amper buiten (was wel toegezegd) en ten tweede zit ik dan nog steeds met de andere dieren. Dus ik zoek mensen die 2x per dag bij ons thuis willen komen.

Sperriempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:52

Ik zit nu voor het 2de jaar bij kennissen in huis en zorg voor hun paarden en huisdieren. Zo krijgen alle dieren wat ze altijd krijgen en is het huis minder inbraak gevoelig

__jive

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:07

Stalgenootjes zetten hem buiten en halen hem binnen. Zo doe ik dat voor hun ook. Pony heeft gewoon even twee weekjes vakantie.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:10

De zoon van de eigenaar voert ze, paps en de man die tegenover t huis een groentetuin heeft komt dagelijks even hoi zeggen.
Ze hebben gewoon even echt vakantie, er is niemand die op ze rijdt!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:18

Ons paard staat in volpension maar wel in training. Omdat we hem niet 3 weken stil willen zetten nemen we sinds een jaar of 4 ons paard gewoon mee op vakantie. Bevalt erg goed, lekker buiten rijden en verder het land op is voor hem ook vakantie.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:00

wij gaan onafhankelijk van elkaar weg, en als ik weg ben heb ik mijn rijpaard mee.

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:07

Hier heb ik geluk met mijn vader die dan voor de diertjes zorgt.
Kunnen dan wel alleen in de zomer gaan , want dan staan ze 24/7 buiten..
Mijn schoonmoeder die naast ons woont doet de cavia ,hond en kat..
Mijn vader dus de paarden , hangbuikzwijntjes , kippen en de geit

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:32

Ik neem mn paard gewoon mee op vakantie :Y)

Vanaf volgende week heb ik een oppaspaard in training, vriendin gaat op vakantie en ik verzorg en train haar paard. Zou ik andersom ook doen als ik op vakantie zou gaan zonder paardlief mee te nemen. Maar ik kan weinig lol beleven als ik mn knolletje 2 weken niet kan zien... dan maak ik me veel te veel zorgen om hem en mis ik hem zo!