Paard verhaard slecht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Love_melody

Paard verhaard slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 00:57

Hoi, een paard die ik voor een maand verzorg ( eigenaar op vakantie ) verhaart echt slecht,
Poetsen kan ik doen maar dat haar blijft komen!, lijnzaadolie kan ik niet doen en scheren ook niet -> het is niet mijn paard, maar hij heeft er last van met dit warme weer. Iemand tips? Dank u alvast :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Paard verhaard slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 01:48

Wassen en nadien met een gekarteld zweetmes eroverheen kan je nog proberen. Maar dat er nu nog oud haar uit komt is niet normaal. Maarja het is niet jouw paard en je bent beperkt in de mogelijkheden.

Love_melody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 02:15

Dank u :) ga ik eens proberen, vrijdag wordt het heel warm en dan zal ik eens goed wassen en lekker poetsen :) en ja mijn paardje is ook helemaal verhaard en gaat ging bijna vanzelf, maar hij heeft nog super veel haar en het word warm dus het moet er wel uit en zei is nog 3 weken weg dus ja... :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:49

Dat paard heeft waarschijnlijk een 'suiker'probleem en zou dus eigenlijk geschoren moeten worden (in het voorjaar).

Als hij een vliegendeken op heeft kun je die in een grote bak water onderdompelen en zeiknat opleggen. Dat geeft ook een tijdje verkoeling.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:54

Je kan tegen de eigenaar zeggen dat hij/zij olie bij kan gaan voeren. Normaal gesproken ken je je paard na 14 dagen niet meer terug.
liefst wel olie met de juiste verhouding omega 3-6-9. Zoals bijv. Omega olie gold van de paardendrogist.