Hoe een eigen slowfeeder maken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KingChay

Hoe een eigen slowfeeder maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 22:46

Halloowkes!
Zoals de titel al zegt wil ik ideetjes opdoen voor zelf een slowfeeder te maken voor mijn paardje.

Het is pas voor de winter tegen december maar Wil al eens rondzien omdater misschien wel watwerk in kruipt.

Ik wil graag een slowfeeder maken omdat ze hun hooi ongeloofelijk snel binnenspelen.

Mijn ruin staat samen met een merrie en ze eten samen een baal van 350-400kg op in 2 weken.
Dus dat gedeeld door 14 dagen is al een hele hoop, maar ze komen er geen 24 uur mee toe en dat hebben we liever wel, wel te verstaan. Ik en mijn weidegenoot werken beide en kunnen ook niet elke dag meermaals langskomen, soms gaat dit wel maar zeker niet iedere dag.

DUS iemand die dit al heeft gemaakt, of ideetjes heeft, drop it in the box below :D

Alvast bedankt!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:51

Wij hebben een 1000 liter vat op een ijzeren pallet op de kop getikt, door midden gezaagd en daar ringen in gemaakt zodat slowfeeder netten erin konden. Ben er erg tevreden mee en de kosten van het hele ding zaten rond de 25 euro.

leoenpat

Re: Hoe een eigen slowfeeder maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:53

Heb je ,misschien een foto stichlover ik heb hetzelde probleem als TS mijn Pony's eten ook non stop door.

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 23:02

Ja idd een fotootje zou leuk zijn :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:15

Aangezien er al een centraal topic over dit onderwerp loopt waar je deze vraag kunt stellen; [VSW] Slowfeeders plaats ik hier een slotje.