Bouw buitenstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl83

Bouw buitenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 14:55

Hallo,

wij hebben 3 paarden aan huis, en willen nieuwe stallen bouwen. Het is de bedoeling om een stalgebouw met 3 boxen van 3 op 4m, en een zadel/voederruimte van 2,5 op 4 meter te zetten. Hiervoor komt nog een gang van 3m breed, om de paarden te kunnen poetsen en zadelen etc. De zolder zouden we gebruiken voor hooiopslag.
We zijn verplicht om de buitenkant te metsen, binnenruimte zouden we met hout willen afwerken. Mijn vriend kan veel zelf doen, maar we hebben uiteraard de nodige materialen nodig, en een expert die een beetje meedenkt is ook altijd handig. Kent iemand een stallenbouwer (liefst in België, regio Antwerpen/Limburg), die goede prijs/kwaliteitsverhouding levert?
Bedankt!

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:05

Geerkens Hippico (Meeuwen-Gruitrode)? Maar weet nu nie of die voor kleine stallen voordelig gaat zijn...

BlueMilk

Re: Bouw buitenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:53

Denk ook aan de nodige vergunningen. :) Wij gaan binnenkort ook beginnen aan een stalgebouw, maar we zullen proberen zoveel mogelijk zelf te doen.

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 15:00

Bedankt Miezelke, heb de website al eens bekeken en ziet er wel goed uit, ik ga hen eens opbellen.

Voor de vergunning wordt al gezorgd, evident is het niet maar het komt wel in orde! Mijn vriend wil ook zo veel mogelijk zelf doen, het gebouw metsen op zich is geen probleem. Maar we hebben sowieso materialen als schuifdeuren, wanden met tralies etc. nodig, dus we moeten hier een goed adresje voor hebben.

Deze ochtend zijn we bij Roosen in Arendonk geweest, daar hebben we heel degelijke uitleg gekregen, en ze sturen in de loop van volgende week een offerte door, ben benieuwd!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:27

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:36

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:06

Als je in Vlaanderen een gebouw wil zetten, groter dan 40 m2 heb je plannen getekend door een architect nodig om je vergunning te krijgen en ik weet uit ervaring dat dit een kostelijke zaak is.