Weide inzaaien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lientjuhh22

Weide inzaaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 23:05

Hallo!

Ik heb sinds kort mijn eerste eigen paardje, en ze staat 24/7 op de wei. Toen ze er kwam was het gras erg lang, maar dat heeft ze in een paar weken al redelijk kort gegeten.
We hebben nu een deel afgezet, zodat het weer wat zou kunnen groeien, alleen nu groeit er meer onkruid terug dan gras. Ik wilde graag mijn wei gaan inzaaien, zodat er meer gras zou komen, maar ik heb hier niet heel veel verstand van en ik hoopte dat er iemand op bokt was die mij hierbij zou kunnen helpen.
Ik vraag me vooral af wat voor soort zaad ik moet hebben, ik heb een beetje rondgekeken en er zijn meerdere soorten graszaad, en nu weet ik niet wat ik het beste kan gebruiken.
Het onkruid is trouwens een soort van gele en witte bloemetjes.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
(ik heb geprobeerd te zoeken, maar heb niet gevonden wat ik zocht, als er wel al een topic hierover was excuses, ook excuses als ik het verkeerd heb geplaatst)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 00:26

Wij hebben toevallig afgelopen weken de wei kapotgespoten tot 2 keer toe, omdat wij ook meer onkruid hadden staan als gras.

De 2e keer hebben we gedaan, omdat we iemand gevraagd hebben die de wei komt omtrekken en opnieuw inzaaien. Hij vond dat het nog niet kapot genoeg was, waardoor de wortels het waarschijnlijk overleven zouden als we niet nog 1 keer zouden spuiten.
Gisteren is hij nog eens komen kijken en nu is het goed. De hele wei is geel, distels gaan nu ook kapot.

Volgens mij kun je gewoon naar een Boerenbond of andere agrarische winkel gaan en kun je daar vragen naar graszaad voor paardenweien. Hier hebben we dat gedaan en we kregen heel goed advies...en meteen iemand die zich aanbood om onze wei om te trekken (want de meeste boeren die we gevraagd hadden, kwamen niet voor een klein weitje).

Ook kun je meteen vragen wat voor spul je moet gebruiken om het onkruid kapot te spuiten.

Lientjuhh22

Re: Weide inzaaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 00:38

Bedankt voor je antwoord!
Ik zal maandag eens gaan vragen of ze het hier bij de boerenbond ook weten :)