Waar besparen jullie op?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikkebenhier

Waar besparen jullie op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 11:36

Omdat paardrijden een dure sport/hobby is,
en er waarschijnlijk nog veel ruiters zoals ik zijn paard(en) helemaal zelf moet betalen (ik studeer nog dus geen 'vast' inkomen) vroeg ik mij af waarop jullie besparen?

Mijn paard staat op pensionstalling en wordt vrij intensief getraind (om even situatie te schetsen).
Ik geef niet veel geld uit aan zadeldekjes, peesbescherming in allemaal kleurtjes en vormen.
Ik koop liever kwaliteit (iets duurder) dan goedkoop spul dat ik snel moet vervangen.
Met besparen bedoel ik: goedkopere merken, dingen niet kopen, vervangen door iets anders, dingen zelf maken...

Ik bespaar niet op: vliegenproduct en andere verzorgingsproducten, dekens, hoofdstellen, peesbeschermers en springschoenen
verder ook niet op dierenarts en hoefsmid en eventuele supplementen en hooi (voeder is in stalprijs)

Ik bespaar wel op: zoutlik (vaak het goedkoopste merk), olie (maisolie ipv lijnzaadolie), sokken (bv uit gewone klerenwinkel ipv paardrijsokken), wedstrijden, paardensnoep (ik wissel vaak snoep met suiker en geef vaak wortel/appel in de plaats), hoefolie (als ik het een keer wil gebruiken, doe ik er gewoon maisolie op)

Waar besparen jullie op?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:04

Als er iets vervangen moet worden aan tuig, dekje etc kijk ik eerst op mp of bm.
Het hoeft van mij echt niet nieuw te zijn, zolang het nog goed doet of past.
Vooral met tweedehands spullen kun je veel geld besparen. Ook bij een ander zadel kopen, de meeste zadelverkopers hebben tweedehands zadels. Dit kan honderden euro's schelen.

Brok, anti vlieg middel etc zoveel mogelijk in de uitverkoop kopen. En dan een voorraadje aanleggen.

Dekens in tegengestelde seizoen kopen, vliegendeken in de herfst / winter.