Buitenstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Buitenstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 20:23

Hoi bokkers!

Omdat ik voor aankomende herfst/winter graag een buitenstal wil hebben ben ik op zoek naar ideeën.
De stal moet afgesloten kunnen worden, verder maakt het materiaal niet onwijs veel uit. Functie is belangrijker, dus dat hij droog en tochtvrij kan staan :).

Het is overigens enkel voor heel slecht weer en evt in de nacht.

Op internet zie ik uit een lopende ideeën van enkele honderden euro's tot duizenden euro's. Mijn budget ligt in dat eerste haha :o .
Uiteraard heb ik daar dus ook al ideeën op gedaan maar ben benieuwd naar jullie buitenstallen en wat ik daar aan kwijt zou zijn :).

Zelf in elkaar zetten is in principe geen probleem.

Groetjes Chantal

ikkebenhier

Re: Buitenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:39

Een houten schuilhok bouwen? Met een deru of schuifdeur dat je voor nood dicht kan doen? (of de helft als noodbox)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:45

Je zou een houten schuilstal van bijvoorbeeld 6x6m kunnen bouwen. Met 2 in/uit gangen en in het midden een tussenschot. Zodat je hem als schuilstal van 6x6 kan gebruiken en met tussenschot 2 aparte boksen van 3x3.

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:21

Oude container? Kan je vinden op marktplaats of misschien boktmarkt

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:36

Zorg er in elk geval voor dat de deur niet in het midden zit. Wij hebben jaren geleden ook een buitenstal gekocht met daarin 2 boxen. Bij de ene box zit de deur aan de rechterkant en zodoende kan het paard links in de stal volledig uit de wind staan. Bij de andere box echter, zit de deur in het midden.... Niks aan de hand zou je zeggen. Nu, het paard kan in die stal nooit en te nimmer uit de wind staan. Merrie die er een jaar in heeft gestaan, had zoveel spierklachten door de tocht. Nu staat ze in een binnenstal en de klachten verdwenen als sneeuw voor de zon!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 07:54

Schuilstal is niet prece nodig. Die staat er al, was echter voor de shetlanders voorheen dus is aangepast. Maar die kan ik dus niet afsluiten en het is voor hem niet ideaal. Shetlanders staan daar wel geheel uit de tocht enzo. :)

Maar mijn paard is soms best een watje, waarbij ik het fijn zou vinden om hem 's avonds na een lange dag in de regen even in een droge stal met een laag stro kan zetten. Merk dat hij het dat echt wel prettig vind dan. In de ochtend gaat hij dan gewoon weer naar buiten, weer of geen weer.

Containers heb ik gezien maar degene met goede afmetingen zijn vaak 2000 euro. Dat kan ik er niet aan uit geven..

Houten stal heb ik ook aan zitten denken. Vandaar dat ik dus ook benieuwd ben wat dit ongeveer zal kosten. Iemand enig idee? :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:10

@xChantal94: wat is er voor hem niet ideaal aan je huidige schuilstal...te laag...te klein ??
Het feit dat iets niet afsluitbaar is , is wel het meest simpel om op te lossen; deur c.q. hek er voor wat je vast kunt zetten/op slot doen.