O, de mogelijkheden zijn eindeloos
Wat voor grond heb je, wat voor faciliteiten zijn er (als je bij voorbeeld zelf materiaal zoals een trekker hebt scheelt dat een boel), hoe groot is je wei, wat wil je ermee (alleen gras of juist wat interessanters) en wat voor paarden met welke behoeften heb je?
In het kort doe je dingen als bemesten en eventueel maaien/hooien in het voorjaar/zomer. Bemesten (met droge koemest bedoel ik dan, van drijfmest en kunstmest heb ik geen verstand want dat wil ik niet op m'n wei) kan van half maart tot half augustus, hooien uiteraard afhankelijk van het weer.
In het najaar, als dat nodig is, kalk of magnesium op je wei. In het najaar, voordat het erg nat wordt, ook inventariseren of en hoe het nodig is om modder te bestrijden/voorkomen.
In de winter moet je je water op orde hebben: zorgen dat je ergens water vandaan kunt halen en wanneer het vriest regelmatig wakken hakken als je geen verwarmde waterbak hebt.
En dingen als onderhoud aan je afrastering zijn natuurlijk voor het hele jaar, maar voor jezelf is het het prettigst om de grotere projecten te doen als het prettig weer is. Palen slaan als het vriest gaat 'm sowieso niet worden en in de stromende regen de boel opnieuw indelen is ook niet handig. Als het stom weer is doe ik alleen noodreparaties.