Schuilstal voor Shetlander

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sardis

Schuilstal voor Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 19:18

Hi Bokkers,

Ik heb al in wat andere topics rond gekeken maar kon niet vinden wat ik zoek

Ook deze zomer ga ik weer 4 weken met mijn Shetlander naar Texel. Alleen daar staat hij op een landje zonder beschutting tegen wind, regen of zon. Graag zou ik dus een simpele schuilstal (ook niet al te duur gezien het voor maar 4 weken per jaar is) die ik ook makkelijk kan verplaatsen. Of weet iemand toevallig een plek waar je (goedkoop) schuilstallen kan huren? Het gaat om een kleine Shet van 94 cm. Dus een echt grote paardenschuilstal hoeft niet.

Alvast bedankt!

LovingTweety

Re: Schuilstal voor Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:20

Is een kalveren hok niets? Zo'n plastic iglo? Die hebben we hier ook staan voor de kleintjes.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:23

Regen kan hij of zij wel tegen. Ik zou in ieder geval voor de Zon iets willen hebben, denkend aan een party tent.
Kalven hok kan ook maar de standaard maat zal voor 93 cm best lastig keren zijn.
Ik spreek daarmee uit ervaring :)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 19:31

LukieBradley schreef:
Regen kan hij of zij wel tegen. Ik zou in ieder geval voor de Zon iets willen hebben, denkend aan een party tent.
Kalven hok kan ook maar de standaard maat zal voor 93 cm best lastig keren zijn.

Dat is ook de reden dat ik over zo'n kalverenhok twijfel. Bij de boerderij naast ons heb ze tig van die dingen, alleen ze zien er wel erg smal uit...

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:53

Hier gaat het wel, maar ik moet toegeven dat ze er alleen in staan als het echt enorm slecht weer is. Verder staan ze liever buiten.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:54

Kan je de trailer niet gebruiken als tijdelijke schuilstal?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 20:35

meiske1577 schreef:
Kan je de trailer niet gebruiken als tijdelijke schuilstal?

Ik leen de trailer van iemand, dus ik denk niet dat diegene er blij mee zal zijn als ik haar trailer op een grasland ga zetten...

Is dit niet wat:
http://www.obelink.nl/tenten/tentluifel ... tAodvyQAXA
Tegen een regenbuitje kan hij wel, en mocht het heel veel gaan regenen dan kan krijgt 'ie gewoon een regendeken op.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:57

Ik zou niet weten of dat er effectief is tegen regen? lekt dat niet door?

Wat je eventueel kan doen is 4 palen in de grond te zetten en een zeil er over? Palen trek je zo weer uit de grond vaak :j

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 22:07

kirri schreef:
Ik zou niet weten of dat er effectief is tegen regen? lekt dat niet door?

Wat je eventueel kan doen is 4 palen in de grond te zetten en een zeil er over? Palen trek je zo weer uit de grond vaak :j

Het is ook bedoeld tegen de zon. Hij staat 1 min lopen bij mij vandaan dus ik kan het doek weg halen wanneer het gaat regenen :j
Een zeil kan idd ook alleen op Texel waait het nogal dus die gaat als een gek wapperen als het gaat regenen en waaien.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:17

zuurblitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:24

Ik denk toch dat een trailer huren de makkelijkste en voordeligste oplossing is

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:21

ow ok dat had ik verkeerd begrepen dacht ook voor regen :J

je zou het altijd kunnen proberen, is igg niet duur maar denk dat dit ook makkelijk om gaat

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:04

Sardis schreef:
LukieBradley schreef:

Dat is ook de reden dat ik over zo'n kalverenhok twijfel. Bij de boerderij naast ons heb ze tig van die dingen, alleen ze zien er wel erg smal uit...

Bestaan verschillende maten in, ;) ook hokjes waar meerdere kalveren inpassen en daar loop je ook zo in.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 01:36

http://www.tackroom.nl/schuilstallen/prijzenpanel.html

wellicht kun je ergens een paar hekken huren bij een boer op texel.. dan hoef je dus feitelijk alleen windbreekzeil aan te schaffen.. dit rol je op en steek je onder je arm als je weggaat.

andere optie:

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

het betreft een ponywagen die 'opgeknapt is' enige issue is dat hij op een aanhanger verplaatst moet worden omdat hij niet op een trekhaak kan..

laatste optie..

toch even met je vriendin overleggen of je de trailer gewoon in het land mag zetten.. eventueel een bescherming onder de laadklep aanbrengen zodat deze niet direct op vochtige grond blijft staan.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:15

Je kan wel een zeil over wat palen trekken, maar ik zou 'm dan wel heel goed strak spannen ivm de wind inderdaad.

Tip voor als je dat gaat doen: Zorg dat het zeil schuin afloopt, mocht het dan gaan regenen blijft 't water niet in 't zeil staan *wat ervoor zou kunnen zorgen dat het scheurt of slap gaat hangen wat weer gaat wapperen*

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:20

Mag je bij de buren niet komen passen.Of je shetje erin past?In het kalver hokje.