prikpaaltjes en lint

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

biancalaylo

prikpaaltjes en lint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 14:07

Hoi,

ik wil in me weide een bak afzetten van 20x40 formaat.
nu wil ik dat doen met die plastic prikpaaltjes maar hoeveel zou ik ervan nodig hebben en waar kan je goedkoop in grote partij afhalen? omg denhaag.
en welk lint kan ik gebruiken? er hoeft geen stroom op maar wil wel wat dikker als draad zodat ze het goed zien.

en nog een andere vraag;
ik huur een wei en hier mag ik gewoon de bak afzetten, maar een echt bak moet met vergunning drm doen we het zo, maar mag ik hier wel een laagje zand neer leggen? of mag dat al niet?

gr Bianca

Kim_RC

Re: prikpaaltjes en lint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:16

Wij hebben altijd witte prikpaaltjes, en gewoon afzetlint(voor in de weide)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:22

Zou geen geld uitgeven aan een nutteloos laagje zand in ieder geval

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:24

Paddock mag wel, rantsoenweide, etc. ook. Afhankelijk van je ondergrond kan je gewoon het gras kapot rijden of moet je zand storten om bruikbaar te zijn. Sla wel gewone weidepalen voor de hoeken, want anders kan je de boel niet netjes opspannen (niet handig als je draad slap hangt en er blijft een beugel achter haken), hoe netter het er uit ziet hoe minder gelazer je krijgt. Qua kleur kan je voor wit kiezen, maar als je het minder wil laten opvallen neem dan hetzelfde lint/draad als waar de rest mee afgezet is.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 15:13

bedankt voor de tips! het geen waarom ik een laagje zand wil doen: is omdat wij kleigrond hebben, dus bij natweer snel gaten maakt. dus wij dachten een laagje zand erop en het bij houden met een hark. en wanneer het zand bijna verdwijnt gewoon steeds weer een beetje erop. maar weet niet in hoever dit werkt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:17

Dat wordt modder. Je zal dan wegendoek moeten leggen met 25-30cm zand daar op en ivm klei niks afgraven, dus iets als spoorbielzen leggen om alles op zijn plaats te houden. Wie betaald trouwens die rekening, want zelfs met zoveel mogelijk zelf doen ben je aan materiaal zo al 4000 euro kwijt.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 15:18

ja die zou op mij aankomen drm wil ik het nu simpel houden. tot ik me gehele eigen stuk heb gevonden. sta nu gewoon op een gehuurde wei. maar mag wel dingen doen maar ga het niet duur maken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:21

Materiaal kun je bij een agradi ofzo bestellen daar hebben ze vaak kortingen.
Hoeveel je er nodig hebt hangt af om de hoeveel meter je een paaltje wil gaan zetten en of je alle 4 de kanten ermee wilt doen.
Lint waar toch geen stroom op hoeft kan goedkoop zijn aangezien het niet uitmaakt hoe de geleiding is.
Zand zou ik niet doen een dun laagje, dat gaat niet werken.
Alles wat je meer doet is al een rijbak en om die fatsoenlijk te krijgen kost het vaak best wat geld en dus dat het niet zomaar mag.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:25

Dan kan je beter kijken of je een bak in de buurt mag gebruiken of goed opletten en bij schade meteen een ander stuk wei afzetten om het oude stuk bij te laten komen.

Heel veel oefeningen kun je daarnaast ook gewoon buiten doen, enkel voltes zal lastig worden.

Wil je een stuk winterproof maken omdat de klei met nat weer onbegaanbaar wordt is een stuk verharden grotere prio en een droge paddock hoeft echt geen 20x40 te zijn. 15x15 (maatje longeerbak) is dan groot genoeg in combi met verharde stuk voor hooi en water. Voldoe je meteen aan de nieuwe wetgeving.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 16:11

oke bedankt voor de tips