Het beest was zo groen als gras, en ze is daar rustig mee aan de slag gegaan, poetsen, voetjes optillen etc.
Aanvankelijk was de merrie een enorm blijf van m'n lijf type, nauwelijks aan te raken. Bijten, meppen en kappen!
Na een paar maanden rustig 'werken' is dat enorm verbeterd, je kunt haar nu goed poetsen, alle vier de voeten op tillen, en zelfs een deken op leggen.
Het probleem is, de merrie zwiept constant enorm nijdig met haar staart
Als je haar van stal naar de wei brengt, als je langs haar wei loopt en iets naar haar roept, op stal als je haar aandacht geeft, op de poetsplaats en aan de longe.......Het is net alsof ze op het punt staat je op te vreten
Mijn vriendin vroeg of ik dit ooit mee had gemaakt
Nee, dus! Voor een dressuurpaard is het niet echt bevorderlijk als ze constant lopen te zwiepen.....het ziet er natuurlijk niet ontspannen uit.Verder toont het beest geen verzet, behalve dat het natuurlijk een jong beest is en blijft.
Heeft iemand dit ooit meegemaakt? Wat zou jullie advies zijn?
Ps. bespaar me al de penny verhalen, van zielig te zwaar aanpakken etc. De merrie doet eigenlijk weinig tot niets....kan alleen nog maar aan de longe lopen.....en wordt niet overvoerd.