Meer mensen die particulier een stal verhuren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Meer mensen die particulier een stal verhuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 09:55

Ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn die 1 of meer stallen/weidegang verhuren.
Ik vroeg me af wat jullie hier voor vragen/hoe jullie kosten berekenen en wat hier bij in zit?
Verder hoe doen jullie het met het voerbeleid,pas je je aan aan de eigenaar bv of hebben jullie vaste tijden qua voeren en buiten zetten etc?
Eventuele andere afspraken en regels. IS bij dit stalgeld de smid inbegrepen?

Bij mij gaat het om een grote paddock met twee schuilstallen,pony staat met 2 andere pony's op dit stuk. schuilstal heeft geen bodembedekking.
In de zomer staan ze s nachts op de weide. (voldoende gras, ongeveer 2 hectare)
Mooie buitenrijmogelijkheden,bos is de straat uit.
Buitenbak met verlichting over het algemeen altijd te rijden.verder polder gebied dus erg rustig gelegen.
Paarden krijgen hooi uit slowfeeders en brok (vit korrel) word gevoerd.
mesten word ook gedaan,weides,paddocks en stal elke dag.
Eventueel een binnenbox achter de hand indien dier ziek word met bodembedekking.
Plaats voor trailer te stallen (buiten) en eventueel gebruik maken van menkar.(staat binnen)
Aparte zadelkamer die afgesloten is.
Kantine met eventueel houtkachel voor in de winter.

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:51

Ik verhuur zelf niet.. Maar sta met mijn 2 paarden bij een man die mij 2 stallen verhuurd.

Ik geef elke avond de paarden eten en zet ze binnen. Ik zet dan meteen het eten klaar voor de volgende ochtend.
s' ochtends geeft hij de paarden hooi en eten en zet ze buiten.
Ik (wij, mijn moeder en ik) kopen zelf het hooi en het eten. Vlas zit bij de prijs in.
voor 2 paarden betalen wij 300 euro per maand. Daarvoor krijgen we dus:
stallen worden uitgemest, vlas, paarden worden buitengezet (als het moet ook binnen), we hebben een rijbak ter beschikking.

Hoop dat je er iets aan hebt,

timokyana

Re: Meer mensen die particulier een stal verhuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 14:44

Het voer zit bij jou nog niet ingegrepen dinkyomie? Sta jij enkel alleen met jou paarden of staan er ook andere paarden?

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:39

Nee voer is niet inbegrepen Mijn 2 paarden zijn de enige pension paarden.
Hij heeft zelf nog 2 merries met een veulen aan de voet, een merrie met een peesblessure en een jaarling ruin die straks opgeleerd word en verkocht.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:47

Ik verhuur!
Wij hanteren 90,- kale huur. Dan mag je gebruik maken van de stal, rijbak en het weiland. Uiteraard is het water en licht en etc daar bij inbegrepen. Wij hebben zeker niet de nieuwste stallen en zijn volgend jaar/over 2 jaar wel echt aan vervanging toe. Ook zijn wij de omheining aan het vervangen. Mocht dat allemaal gebeurd zijn verhoog ik de kale huur wel. Je hebt dan namelijk meer kwaliteit voor je geld.
Brok en vlas regelt de huurder zelf en ik koop het hooi in. Bij ons gaat er 8 pakjes in een maand door in de winter voor een jaarling. Wij kopen in tussen de 3 en 4 euro.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:51

Ook ik huur van een particulier. Ik heb een stal tot de beschikking en dressuur en springbak (buiten), weiland. Alles is inclusief: voer (brok/hooi), stro, mesten, binnen buiten zetten, medicijnen geven etc. Het bos is 20-30 min rijden van stal. Ik mis alleen een spoelplaats. Naast mij staan er nog 2 mensen met paarden die 24/7 buiten staan met schuilstal. En uiteraard de eigen paarden. 195 per maand.
Laatst bijgewerkt door berdien85 op 04-07-14 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:01

Ik verhuur ook, ik vraag €200,00 en verhuur volpension. Paarden staan bij mij in nette stallen van 3 bij 4 op rubberen tegels. Paarden gaan dagelijks naar buiten, 3 voerbeurten en bijna onbeperkt hooi van goede kwaliteit. Ik beschik over een gedraineerde en verlichte buitenbak, longeerbak, grote paddocks met bomen, weides, zadelkasten en een wasplaats binnen. Daarnaast doe ik ook indien gewenst dekens/halsters op en af, en geef indien nodig medicijnen, en regel hoefid, inenten, mestonderzoek etc. Ik woon aan een bos dus buitenrijden behoort tot de mogelijkheden. Paarden staan op stro en stallen worden dagelijks gemest. Ik moet wel zeggen dat het bedrag dat ik vraag een beetje een vriendenprijs is want ik hou er eigenlijk niks aan over. Belangrijker vind ik echter dat er fijne, betrouwbare mensen op stal staan en dat is nu gelukkig ook het geval.
Laatst bijgewerkt door Linda2B op 04-07-14 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:05

Ik denk dat het ook regio afhankelijk is :j

Ik verhuur zelf niet, maar sta particulier welke alleen een stal aan mij verhuurt.
Het betreft een stal (4x3) met eigen uitloop (zand als bodembedekking, geen stro), een goed gedraineerde buitenbak waar ze ook 24/7 in staan en in de zomer gaat de wei daarachter ook open. Alles is aan 1 stuk geschakeld, maar kan wel met hekken dicht. Ook de stallen kunnen dicht, zodat je 2 aparte boxen. Maar in de praktijk is dat alleen zo als ik ga rijden en zijn maatje even met een berg hooi op stal met uitloop zet :D

Ik heb geen licht in de buitenbak, dus moet overdag. Wel licht op stal. Verder is er stromend water om af te spuiten op een poetsplaats en heb ik de beschikking tot een halve zadelkamer (veel opslagruimte dus) die op slot is. Ik mest 1x per dag een rondje met de kruiwagen de rest doet de stalhouder en ik voer in de winter 's middags (dan ben ik er toch) en zet voor de mijne voer voor de ochtend klaar, maar verder doe ik niets. Er zit hooi bij de prijs in, voer (vitaminebrok Metazoa) koop ik zelf. Uitrijmogelijkheden zijn goed.
Overdag naar stal is overigens voor mij geen probleem. En ik heb de bak voor mezelf. Dat is ook wel een luxe. Stalhouder rijdt namelijk niet. Hij heeft zelf een trekpaard dat hij nu beleert in het tuig, maar nooit als ik in de bak ben.

Ik betaal 220 per maand. Regio Randstad. Dat is vrij fors. Maar hier zijn weinig tot geen stallen waar ze 24/7 buiten kunnen en met een stofallergie en DA advies voor 24/7 buiten betaal ik liever wat meer voor dit hele fijne plekje.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:08

Ik huur ook van een particulier. Mijn paard staat het hele jaar door 24/7 buiten. Er is plek voor 4 paarden/pony's. 2 kunnen het hele jaar door buiten, 2 gaan in de winterperiode (okt-mrt) s nachts op stal. Voor de buiten plek betaal ik in de zomerperiode 70 per maand en in de winterperiode 120 per maand. Er is een rijbak en voer is inclusief. Ook wordt er elke dag uitgemest. Hoefsmid, ontwormen en enten is niet bij de prijs inbegrepen maar wordt wel door de staleigenaar geregeld :) deze heeft zelf geen paarden (meer).

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:14

Ik heb het in het verleden wel gedaan en berekende gewoon een kale 'boxhuur' waarbij onderhoud, water en elektra zat inbegrepen. Ruwvoer, krachtvoer en bodembedekking op basis van verbruik kwam er dan bij. Voordeel is dat de eigenaar dan zelf ook veel inspraak heeft of wat en hoeveel het paard gevoerd krijgt.

Qua voerbeurten of buiten zetten pas ik niets aan. Ik heb mijn eigen structuur en een pensiongast gaat mee in dat riedeltje. In overleg kan er natuurlijk wel wat anders, maar ik heb zelf ook nog een fulltime baan, dus kan niet bij ieder buitje of zonnestraaltje de deken op en af doen.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:19

Ik huur op een privé stal.

Lichte en open stallen van 4x4.
Buiten bak van 20x60.
Meer dan genoeg wei.
Buitenrijden mochelijk.

Paarden worden 2x daags hooi en brok gevoert.
Paarden worden binnen en buiten gezet (zo 10 tot 12 uur per dag).
Stal wordt uitgemest.

Vol pension dus voor 175 euro.