Hoi bokkers, ik heb een vraagje. Ik was net een parcourtje gaan bouwen in een stuk wei, en legde een paar conifeertakken erin als ''boomstammetje''. Toen ik aan het slepen was at mijn pony een klein takje conifeer , is dit gevaarlijk? Met rijden hoestte hij in het begin wat maar hij had ook gras gegeten met bit en begon daarna te draven. Betekent dit vergiftiging of zo? Hij heeft ook een grote boodschap achtergelaten tijdens het rijden... Mijn vraag is dus: Is dit takje erg giftig geweest? Ik ben een beetje bezorgd maar Thunder staat er erg ontspannen bij nu.
Naar mijn weten is conifeer giftig. Als hij het heeft opgegeten zal je denk ik pas een paar uur later er iets van zien ivm opname in de maag. Koliek verschijnselen. Goed in de gaten houden.
JoyCiej007
Geplaatst: 01-07-14 22:41
Heel eerlijk kan ik écht niet begrijpen waarom je doelbewust (enorm) giftige bomen/planten in de buurt van je paarden brengt, al is het maar om 'er over heen te springen'. Blijkbaar heb je dan ook nog je pony los of aan de hand gehad terwijl je dat spul gaat verslepen, zodat hij/zij makkelijk een hap heeft kunnen nemen.
daarnaast, als je gaat springen, dien je voor veilig en deugdelijk materiaal te zorgen. Nee, dat hoeven geen dure staanders en springbalken te zijn, maar je gaat toch niet over een bosje takken of coniferen heen springen?
Of het hoesten en wat je pony verder laat zien/merken daadwerkelijk komt door vergiftiging kunnen wij uiteraard moeilijk zeggen.
Vermoed je een vergiftiging, dan haal je daar toch een dierenarts bij.......... ??